اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کمیسیون بهداشت مجلس هفته آینده گزارش تخلفات ستاد کرونا را ارائه می‌دهد

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: اگر تا آخر هفته، مستندات دستگاه‌های مسئول درباره تخلفات ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه نشود، کمیسیون رأساَ گزارش تخلفات را برای اعمال ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس، به هیأت رئیسه ارائه می‌دهد.

کمیسیون بهداشت مجلس هفته آینده گزارش تخلفات ستاد کرونا را ارائه می‌دهد

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: در جلسه امروز، روند واکسیناسیون کرونا و نقاط ضعف و قدرت آن بررسی و تذکرات لازم نیز به وزارت بهداشت ارائه شد.

وی افزود: با وجود تلاش‌های صورت گرفته، اما به دلیل محدودیت در واردات، حجم واکسیناسیون فعلا کم است و در حال حاضر تنها گروه‌های سنی بالای 80 سال و برخی گروه‌های پرخطر و بیماران خاص در اولویت هستند، لذا باید رایزنی بیشتری صورت بگیرد و واردات به میزان کافی انجام شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به حضور برخی فعالان بخش خصوصی در نشست امروز این کمیسیون گفت: برخی از این افراد گلایه دارند و می‌گویند که ما آمادگی داریم تا واکسن کرونا را وارد کنیم و در اختیار دولت قرار دهیم تا به صورت رایگان توزیع شود، اما تشریفات اداری زمان‌بر است و کار به سختی  جلو می‌رود؛ ما نیز این افراد را به وزارت بهداشت معرفی کردیم، البته وزیر بهداشت هم اخیر به ما اعلام کرد که به 30 گروه از بخش خصوصی مجوز داده‌ایم که واکسن کرونا وارد کنند، اما هیچ کدام تاکنون نتوانسته‌اند.

شهریاری با بیان اینکه چند درصد خطا در میزان پوشش واکسیناسیون دور از انتظار نیست، تصریح کرد: در عین حال وزارت بهداشت نظارت می‌کند تا کار بهتر انجام شود.

وی افزود: در جلسه امروز کمیسیون، همچنین گروهی از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نتایج دستاوردهای خود در زمینه استفاده از هوش مصنوعی برای درمان بیماری کرونا را ارائه دادند.

برای دریافت مستندات تخلف ستاد ملی کرونا، فقط تا این هفته صبر می‌کنیم

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه با اشاره به محدودیت‌های اعلام شده برای سفر در ایام تعطیلات عید فطر، گفت: با توجه به تجربه تلخ سفرهای نوروزی، من چندان باور نمی‌کنم که به معنای واقعی کلمه سفرها را کنترل کنند، اما در هر صورت از نیروی انتظامی و پلیس راهور درخواست می‌کنم که قاطعانه جلوی سفرها را بگیرند؛ چراکه از همین روزهای اخیر و قبل از آغاز ممنوعیت سفرها، عده‌ای مسافرت را شروع کرده‌اند.

شهریاری همچنین در خصوص سرانجام گزارش تخصصی کمیسیون بهداشت و درمان، درباره تخلفات ستاد ملی مقابله با کرونا و سوء مدیریت آن در مدیریت سفرهای نوروزی و در نتیجه بروز موج چهارم کرونا گفت: تا حالا منتظر بودیم که برخی دستگاه‌های مسئول، مدارک و مستندات مورد نیاز کمیسیون را ارائه دهند که تا الان این کار را نکرده‌اند؛ ما هم تا آخر این هفته صبر می‌کنیم و اگر مستندات ارائه نشد، خودمان رأساَ گزارش تخلفات ستاد ملی مقابله با کرونا را تنظیم می‌کنیم و در هفته آینده برای اعمال ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس، به هیأت رئیسه ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول