اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

روی هر لایکی حساب نکنید

درباره پذیرش مطالب جالب و هیجان‌انگیز وسواس داشته باشید و تا زمانی که مطمئن نشدید آن را نپذیرید و با دیگران به اشتراک نگذارید.

روی هر لایکی حساب نکنید

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، شاید این‌طور به نظر برسد که خبر یا ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی در حال دست‌به‌دست شدن است و لایک‌های زیادی از مخاطبان گرفته است، حتماً صحت و اصالت دارد. 

اگر می‌خواهید بدانید که خبر یا منبع آن جعلی یا حقیقی است در اولین قدم به نحوه نگارش و سبک گفتار موجود در متن خبر دقت کنید.
اخبار رسمی غلط املایی و نگارشی ندارند و عموماً گفتار رسمی دارند. نویسنده، ناشر و راوی خبر را بررسی کنید و از خودتان بپرسید که آیا خبر توسط خبرگزاری‌های رسمی و معتبر پوشش داده شده است یا خیر؟

اگر چیزی پیدا نکردید به معتبر بودن مطلب شک کنید. به نشانی وب‌سایت‌ها دقت کنید. گاهی سایت‌های منتشرکننده شایعه و اخبار جعلی با نشانی یا دامنه‌ای مشابه با سایت‌های معتبر، مخاطبشان را فریب می‌دهند. 
برای تشخیص اعتبار مطالب شبکه‌های اجتماعی به یک منبع اکتفا نکنید و اگر دوستان و یا آشنایانتان خبری را در شبکه‌های اجتماعی برایتان ارسال کردند، فوراً آن را به اشتراک نگذارید. موضوع خبر را در موتورهای جست‌وجو، سرچ کنید و ببینید این خبر توسط کدام خبرگزاری‌ها منتشر شده است.
درباره پذیرش مطالب جالب و هیجان‌انگیز وسواس داشته باشید و تا زمانی که مطمئن نشدید آن را نپذیرید و با دیگران به اشتراک نگذارید. 

در این باره این ویدئو را هم ببینید: 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول