اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

مبارزه با قاچاق کالا و ارز با «دیالوگ منطقه‌ای»/ ۵۷۰ پرونده کلان در مسیر مقابله با «قاچاق سازمان‌یافته» تشکیل داده‌ایم

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق گفت: ۵۷۰ پرونده مقابله با قاچاق ملی و مهم به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان تشکیل شده که تاکنون ۱۶۲ پرونده با جزای نقدی ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان قطعیت یافته است.

مبارزه با قاچاق کالا و ارز با «دیالوگ منطقه‌ای»/ ۵۷۰ پرونده کلان در مسیر مقابله با «قاچاق سازمان‌یافته» تشکیل داده‌ایم

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری مهر گفت‌وگویی با علی مویدی خرم آبادی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

‏‬رشد ۷۶ درصدی پرونده‌ها در سال گذشته

- با توجه به اهمیت تمرکز مبارزه با قاچاق کلان و سازمان یافته، ستاد مبارزه با قاچاق حرکتی نظام‌مند را در جهت هدایت کشفیات از کشف خرد و تصادفی به سمت کشفیات علمی و سازمان یافته در سال‌های اخیر آغاز کرده و نتایج مثبتی نیز در این زمینه حاصل شده است.

- آمار پرونده‌های متشکله ده ماهه سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل، از حیث ارزش ۷۶ درصد افزایش یافته اند.

-  ارزش کلی کشفیات نیز در ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۹، معادل ۱۳۶ هزار میلیارد ریال بوده که این رقم در مدت مشابه سال قبل از آن، ۱۲۴ هزار میلیارد ریال بوده است.

تشکیل ۵۷۰ پرونده کلان در مسیر مقابله با قاچاق سازمان یافته 

- در مسیر مبارزه با قاچاق سازمان یافته و پرونده‌های ملی و مهم، بیش از ۵۷۰ پرونده با ارزشی بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به صورت مستمر تحت رصد و پیگیری ستاد قرار دارد.

- از این تعداد ۱۶۲ پرونده با جزای نقدی بالغ بر شش هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان قطعیت یافته و به اجرای حکم رسیده و اجرای احکام این پرونده‌ها نیز در کارگروه اجرای احکام با قوه قضائیه از جمله برنامه‌های پیش روست و تعیین تکلیف مابقی پرونده‌ها نیز در حال پیگیری از مراجع قضائی و رسیدگی کننده است.

اثر حکم در اجرای آن است 

- صرف مجازات و جزای نقدی در برخی پرونده‌ها کارگشا نیست به همین جهت در پرونده‌های سازمان یافته در کنار جزای نقدی، قانون گذار محترم مجازات حبس را نیز مقرر کرده است.

- ۴۷۳۳ ماه حبس برای ۳۲۰ نفر از متهمین پرونده‌های مذکور با پیگیری‌ها و همراهی قوه قضائیه مخصوصاً در سال گذشته صادر شده است.

 - ما می‌دانیم و معتقدیم که اثر حکم در اجرای آن است و این مهم مخصوصاً در اجرای مجازات نقدی از مهمترین دغدغه‌ها و موضوعاتی است که در دستور کار این ستاد قرار دارد که نقش بی بدیل دستگاه قضا را پررنگ‌تر می‌کند.

- در حوزه قضائی نیز با پیگیری‌های صورت گرفته برای اجرای سریع و قاطع احکام، ضمن افزایش ۲۴ درصدی وصول جرایم در سال ۹۹، حجم عملیات صورت گرفته در مورد فروش و تعیین تکلیف کالاهای مکشوفه از نظر ارزش، بیش از ۵۸ درصد رشد داشته است.

ایجاد دیالوگ منطقه‌ای برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز با کشورهای همسایه

- اقدامات بسیار دیگری در سایر حوزه‌ها از جمله در حوزه بین الملل به منظور ایجاد یک دیالوگ منطقه‌ای برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز میان ایران و کشورهای همسایه صورت گرفته و نتایج خوبی را به همراه داشته است.

- تمامی این اقدامات در مورد رفع خلاءهای قانونی، ادامه حرکت مبارزه به سمت قاچاق سازمان یافته، تسریع در تعیین تکلیف اموال مکشوفه در سال جاری ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول