اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

سفیر ایران: از نقش عمان در حل‌وفصل اختلافات در منطقه استقبال می‌کنیم

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان، روابط دو کشور را روابطی تاریخی و مستحکم خواند و بر تقویت همکاری‌های دوجانبه تأکید کرد.

سفیر ایران: از نقش عمان در حل‌وفصل اختلافات در منطقه استقبال می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی نجفی خوشرودی» سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت که «ما از ایفای نقش انسانی عمان در حل‌وفصل اختلافات در منطقه استقبال و قدردانی می‌کنیم».

خوشرودی گفت که روابط عمان و ایران یک «روابط تاریخی مبتنی بر حسن همجواری و روابط مستحکم است و اراده مستمر رهبری دو کشور دوست برای تقویت این روابط و همکاری در زمینه‌های مختلف وجود دارد».

خوشرودی امروز یکشنبه در مصاحبه با خبرگزاری عمان گفت که برجام همچنان بین ایران و گروه ۱+۵ پابرجاست و عمان نقش مهمی را در این توافقنامه و با همه طرف‌ها ایفا کرد.

 

او افزود که ایران همچنان به برجام پایبند است و آمادگی گفت‌وگو در این خصوص را دارد.

سفیر ایران همچنین گفت که ایران دست همکاری و دوستی به سمت کشورهای همسایه دراز می‌کند و به همین منظور ما درهای گفت‌وگو با همه را باز و چندین طرح در این خصوص ارائه کردیم که آخرین مورد آن طرح صلح هرمز است که هدف از آن پایان دادن به اختلافات بین کشورهای منطقه است تا شاهد وفاق، صلح و دوستی و احترام متقابل باشیم.

وی درباره حجم مبادلات تجاری بین عمان و ایران نیز گفت که حجم مبادلات دو کشور در حال حاضر به حدود یک میلیارد دلار می‌رسد و ما سعی داریم از طریق تلاش‌های مشترک، روابط تجاری را تقویت کرده و حجم مبادلات تجاری دو کشور را افزایش دهیم و در این زمینه طرح‌های مختلفی ارائه شده که در اولویت بررسی و اجرا قرار دارد.

وی در رابطه با توافقنامه گاز بین عمان و ایران نیز تصریح کرد که بررسی‌هایی در این خصوص صورت گرفته و نشست‌هایی بین دو کشور برگزار شده و این پروژه یک پروژه مهم برای تقویت روابط بین دو کشور در صورت حل و فصل برخی مشکلات فنی خواهد بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول