اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

صباغیان بافقی: قانون‌گریزی عامل اصلی بروز مشکلات در کشور است، نه تحریم

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس گفت: قانون گریزی و پارتی بازی عامل اصلی بروز مشکلات در کشور است.

صباغیان بافقی: قانون‌گریزی عامل اصلی بروز مشکلات در کشور است، نه تحریم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه‌ ملت، محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی امروز یک‌شنبه (19 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: ایران اسلامی دارای منابع غنی و معادن فراوانی است.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین کشورمان از نیروی انسانی و جمعیت خوبی برخودار بوده و دارای نظامی مستقل و رهبری هوشمند است.

وی با بیان اینکه ایران دارای موقعیت استراتژیک است، ادامه داد: امروزه دهه پنجم انقلاب را می گذاریم لذا باید پاسخ داده شود چرا عدالت به عنوان شعار اصلی جامعه محقق نشده است؛ همچنین چرا فاصله طبقاتی روزانه بیشتر می شود و شاهد انجام ساخت و سازهای غیرمجاز به صورت روزانه هستیم؟.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید پاسخ داده شود چرا کیفیت کالاها مناسب نیست و 60 درصد بودجه سالیانه محقق می شود و 70 الی 75 درصد برنامه پنج ساله توسعه اجرایی نشده است؟.

صباغیان بافقی خطاب به نمایندگان مجلس، گفت: چرا روزی سرمایه‌های مردم در موسسات مالی و روزی دیگر در بورس از بین می رود؟.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس اسلامی تصریح کرد: باید پاسخ داده شود چرا برخی حقوق‌های نجومی دریافت می کنند؟؛ چرا برخی دارای خانه‌های مجلل هستند اما برخی دیگر کارتن خواب هستند؟.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی در خصوص مسال مطرح شده، اظهار کرد: همواره بحث‌های جناحی صورت می گیرد اما باید توجه داشت که مردم زیر فشار اقتصادی در حال از بین رفتن هستند.

وی قانون گریزی را عامل اصلی بروز مشکلات یاد شده دانست و ادامه داد: پارتی بازی به ویژه در بین مسئولان از دیگر مشکلات کشور است. به عبارتی مشکل کشور با تحریم و بحث‌های جناحی مرتبط نیست بلکه با دور زدن قانون ارتباط مستقیم دارد.در واقع بروز فساد و فاصله طبقاتی از جمله نتایج قانون گریزی است.

صباغیان بافقی گفت: مجلس شورای اسلامی متولی قانون و عدالت است لذا تا زمانی که قوه مقننه با جایگاه خودش بازنگردد، مشکلات حل نخواهد شد.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس اسلامی تصریح کرد: امروزه مجمع تشخیص مصلحت، شورای هماهنگی اقتصادی، شورای عالی فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی و غیره در حال قانون گذاری هستند و مجلس ضعیف شده و نمی تواند نظارت کند.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قانون راهبردی نگارش می شود اما دولت عمل نمی کند.

وی ادامه داد: پولی گم کرده ایم و در تاریکی دنبالش می گردیم در حالی که باید قانون بر کشورمان حاکم شود؛ امروزه در کشورهای پیشرفته نیز قانون حاکم است.

صباغیان بافقی خطاب به مسئولان وزارت امور خارجه کشورمان، گفت: آقایان دیپلمات به وعده‌های آمریکا و اروپا دل خوش نکنید زیرا آنها تا زمانی که اقتدار را از کشورما نگیرند، تحریم‌ها را بر نمی دارند. آنها آّنبات و شکلات می دهند لذا توجه داشته باشید که باید حقوق مردم را بگیرید.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اسلامی خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: فرمودید این قرارداد باید در شورای عالی امنیت ملی مطرح شود در حالی که این موضوع باید در مجلس تصویب شود زیرا این مسائل موجب تضعیف مجلس می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول