اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دولتی که نمی تواند قصه تامین مرغ داخل را حل کند چگونه می‌خواهد مذاکره کند؟

عضو کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه کشور در مذاکرات هیچ عجله ای ندارد، گفت: دولتی که نمی تواند مشکل تامین مرغ داخل کشور را حل کند چگونه می خواهد مذاکره با سایر کشورها را انجام دهد.

دولتی که نمی تواند قصه تامین مرغ داخل را حل کند چگونه می‌خواهد مذاکره کند؟

به گزارش خبرنگار گروه تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، روح الله نجابت عضو کمیسیون اصل ۹۰ در همایش «وین نان نمی شود»  که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه های بزرگ تهران برگزارشد، گفت: در طی سال‌های اخیر اذهان مدیریت شد و مطالبات اشتباهی به جامعه تزریق شد و به نوعی مذاکرات شرطی شد و حل مسائل کشور به این موضوع گره زده شد.

وی ادامه داد: اینکار توسط جمعی از نخبگان کشور و مسئولان مختلف انجام شد و به نوعی برای مردم و جامعه هم به صورت کامل واقعیت موضوع تبیین نشد. بعد از آن دیدیم روند مذاکرات به صورت شفاف جلو نرفت و مردم در جریان قضایا قرار نمی‌گرفتند و یکسری فعالیت‌های رسانه‌ای و سیاسی در جامعه رقم خورد و مدیریت افکار عمومی به سمت مذاکرات رفت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: امروز در آخرین روز‌های این دولت نیز باز با همان روند قبلی مواجه هستیم و آقایان ذره‌ای در روند اشتباه خود تغییری ایجاد نکرده اند.

وی در ادامه افزود: باید اعلام کنم که اگر طرف مقابل همچنان به تعهداتش عمل نکند از روز سوم خرداد ضبط دوربین‌های مداربسته در تأسیسات هسته‌ای پایان می‌پذیرد و مطابق مصوبه مجلس عمل خواهد شد.

نجابت یادآور شد: چیزی که برای ما مهم است موضوع لغو همه تحریم‌هاست و بقیه مواضع در این مسئله برای ما اهمیتی ندارد و در این موضوع همه قریب به اتفاق مجلس هم نظر هستند. 

وی ادامه داد: متاسفانه برخی مسئولان از در میان افکار عمومی یک چیزی مطرح می‌کنند، اما در واقعیت کار دیگری انجام می‌دهند. اما اثرات اقتصادی لغو تحریم‌ها باید به صورت ملموس ادراک شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ گفت:  متأسفانه عده‌ای همه حیات سیاسی خود را در گره زدن معیشت مردم به مذاکرات می‌داند و دستاور آنان تقریبا هیچ است. برای مجلس دیگر مورد پذیرش نیست که بگویند امضای کری یا بایدن تضمین است. مسئله مهم، راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها و اثرات آنان است.

نجابت با اشاره به تاثیرات دراز مدت لغو تحریم‌ها تأکید کرد: اگر همین مطلب را در جامعه جا بیندازیم که اثرات لغو تحریم‌ها در دراز مدت محسوس خواهد شد و در کوتاه مدت نمی‌توان تصمیم گرفت، خیلی از مسائل ما حل خواهد شد.

این نماینده مجلس گفت: برای ما مورد پذیرش نیست که با تعاریفی جلوی راستی‌آزمایی واقعی را بگیرند. در انتخابات پیش رو نیز اگر کسی بخواهد با اینکار‌ها رأی بگیرد، بازیگری‌ای بیش انجام نداده است. در قصه مذاکرات کشور هیچ عجله‌ای نباید داشته باشد.

وی در پایان اظهار کرد: موضوعات خیلی ساده مانند قضیه‌ گرانی مرغ در این دوران توسط دولت مدیریت نشد و خیلی نابسامانی‌ها اتفاق افتاد. دولتی که قضیه مرغ را نمی‌تواند با مذاکره بین نهاد‌های زیرمجموعه خود حل کند، چگونه ادعای مذاکره در فضای بین‌الملل دارد؟ زمانی که بین مردم در صف مرغ هستیم، همه تصورشان این است که این کمبور مرغ، به تحریم‌ها مربوط است و در درجه اول این مسئله باید برای مردم تبیین شود که ریشه این کمبود در داخل است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول