اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

لیبی مداخله کشورهای غربی در انتخابات این کشور را محکوم کرد

شورای عالی دولت لیبی به بیانیه مشترک سفارتخانه‌های چند کشور غربی درباره انتخابات در لیبی واکنش نشان داد و آن را نقض حاکمیت این کشور دانست.

لیبی مداخله کشورهای غربی در انتخابات این کشور را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای عالی دولت لیبی بیانیه مشترک سفارتخانه‌های آلمان، ایتالیا، انگلیس،فرانسه و آمریکا درباره ضرورت احترام دولتوحدت ملیلیبی به زمان برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاست جمهوری در تاریخ ۲۴ دسامبر آینده را محکوم کرد.

شورای عالی دولت لیبی در بیانیه خود افزود: «نقض حاکمیت لیبی تنها محدود به وجود مزدوران و بیگانگان در خاک لیبی نیست بلکه تلاش برای اعمال دیکته‌های سیاسی خارجی مردور را شامل می‌شود».

طبق گزارش شبکه المیادین، در این بیانیه آمده است: «استقلال تصمیمات لیبی امری است که هرگز خدشه بهآن رانمی‌پذیریم و سفرای همه کشورها نباید از حد مأموریت‌های کاری خود عبور کنند و از آن‌ها می‌خواهیم که قوانین کشورهای میزبان را رعایت کرده و به آن پایبند باشند».

سفارتخانه‌های انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و آمریکا با صدور بیانیه مشترکی، دولت وحدت ملی لیبی را به برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاست جمهوری در موعد مقرر در تاریخ ۲۴ دسامبر آینده فراخواندند.

دولت وحدت ملی لیبی به ریاست «عبدالحمید الدبیبه» و شورای ریاستی جدید به ریاست «محمد المنفی» اواسط مارس گذشته اداره امور کشور را به دست گرفتند و قرار است تا اواخر سال جاری میلادی زمینه برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاست جمهوری را فراهم کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول