اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اختصاص کامل اعتبار 45 میلیارد تومانی تنش آبی طی هفته جاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی از تخصیص اعتبار مصوب 45 میلیارد تومانی طرح‌های آبرسانی استان خبر داد و گفت: دستگاه‌های مربوطه طی هفته جاری می‌توانند از اعتبار و تخصیص صورت گرفته استفاده کنند.

اختصاص کامل اعتبار 45 میلیارد تومانی تنش آبی طی هفته جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، داوود بهبودی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تامین آب شرب کلان‌شهر تبریز، یکی از پرچالش‌ترین و بحرانی‌ترین مسائل موجود کشور است که بر اساس مستندات موجود در وزارت نیرو و سازمان پدافند غیرعامل کشور، عدم توجه به راهکاری مناسب جهت رفع مشکلات تامین آب شهر تبریز، موجب آسیب‌پذیری و تاثیرگذاری در مسائل اجتماعی و بهداشتی خواهد شد.

وی افزود: با وجود پیش‌بینی «طرح بلندمدت انتقال آب‌ ارس» برای تامین آب شرب شهر تبریز این مهم تاکنون تحقق نیافته و تبدیل به مطالبه جدی مردم استان شده است که انتظار می‌رود بر اساس تفاهم‌نامه منعقده با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در اجرای آن تسریع به عمل آید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: همچنین از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت عمومی- خصوصی در اجرای سایر طرح‌های تامین و انتقال یا بازچرخانی آب می‌توان استفاده کرد؛ برای مثال انتقال آب از سد کلقان به صنایع شرق تبریز، بازچرخانی آب در تصفیه‌خانه آذرشهر و انتقال آن به شهر صنعتی سلیمی از مواردی است که می‌‌توان با مشارکت بخش خصوصی اجرای آنها را تسریع کرد.

بهبودی تصریح کرد: در حال حاضر تامین آب شرب شهر تبریز از طریق خط انتقال زرینه‌رود، سد نهند و چاه‌های دامنه شمالی سهند انجام می‌پذیرد و به منظور تامین کسری ظرفیت تامین آب شرب تبریز اقدامات بازسازی خط انتقال نهند در بازه آسیب‌دیده، افزایش ظرفیت پمپاژ آبرسانی از زرینه‌رود و حفر و تجهیز تعدادی چاه در دامنه‌های سهند در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: در همین راستا و با اقدامات انجام گرفته شده در اسفند سال 1399، اعتبار مورد نظر از محل اعتبارات قانون مدیریت بحران کشور با مصوبه هیات وزیران تامین شد، اما به دلیل خاتمه سال این اعتبار تحقق نیافت.

وی خاطرنشان کرد: در اوایل امسال با پیگیری‌ها و مکاتبات صورت گرفته این اعتبار 45 میلیارد تومانی به سال 1400 انتقال یافت و تامین اعتبار گردید؛ موافقت‌نامه‌های مربوطه هم از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با دستگاه‌های اجرایی مربوطه مبادله شد.

بهبودی ابراز داشت: دستگاه‌های مربوطه طی هفته جاری می‌توانند از اعتبار و تخصیص صورت گرفته استفاده کنند.

انتهای پیام/60026/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول