اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قاضی‌زاده: انتخاب روز قدس نشان داد که انقلاب اسلامی به وسعتی فراتر از خاک‌های ایران می‌اندیشد

نایب رئیس مجلس گفت: انتخاب روز قدس از سوی امید مستضعفان جهان امام خمینی (ره)، نشان داد که انقلاب اسلامی به وسعتی فراتر از خاک ایران می اندیشد و هرگز در درون مرزهای خود محصور نخواهد شد.

قاضی‌زاده: انتخاب روز قدس نشان داد که انقلاب اسلامی به وسعتی فراتر از خاک‌های ایران می‌اندیشد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ سید امیرحسین قاضی زاده‌هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای فرا رسیدن روز قدس را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: انتخاب روز قدس از سوی امام خمینی(ره) نشان دهنده آن است که انقلاب اسلامی ایران به فراتر از مرزهای ایران می‌اندیشد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

((وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ))

در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، این یادگار پر ارج امام راحل، ما امت اسلامی، با قلوبی سرشار از عطر روح بخش بهار قرآنی و مالامال از فیوضات ضیافت حق با آرمان‌های قدس شریف تجدید پیمان نموده و اقتدار و عظمت مسلمانان را به همه جهانیان نمایش می‌دهیم. 

روز قدس، روز ابراز انزجار و تنفر از توطئه‌های استکباری و روز تجلی همبستگی و همدلی همه مسلمانان جهان است.

روز قدس، گاهِ حرکت و رزمندگی و نماد بیداری و آگاهی جهان اسلام و ملت‌های مسلمان است.

روز قدس، روز تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی، رستاخیز استکبار ستیزی ملل مسلمان جهان، روز وحدت همه انسان‌های حقیقت خواه و عدالت دوست، روزهِ گره خوردن بازوانِ توانای امت اسلامی و روز ستیز همیشگی با صهیونیسم و جبهه‌ی استکبار غارتگر است.

انقلاب اسلامی ایران، حرکتی شکوهمند در عرصه تحولات سیاسی در نظام بین الملل بود که با تقویت روح استکبارستیزی در میان مستضعفان جهان، از جمله مردم ستم دیده فلسطین، برای مبارزه و رهایی از چنگال استکبار، نشاطی تازه پدید آورد. انقلاب‌ اسلامی ایران، آرمانِ آزادی قدس را یکی از اهداف جهانی اش نامید. انتخاب روز قدس از سوی امید مستضعفان جهان امام خمینی (رحمت الله علیه)، نشان داد که انقلاب اسلامی به وسعتی فراتر از خاک ایران می‌اندیشد و هرگز در درون مرزهای خود محصور نخواهد شد.

تجربه پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تحولی شگرف آفرید و مبارزاتی جدید علیه استکبار جهانی را بنیان نهاد. فریاد برائت ملت مسلمان ایران از استکبار و صهیونیسم، تفکری نو در سرزمین‌های اشغالی پدید آورد و بر توده‌های آزادی خواه فلسطین تأثیری عمیق برجای گذاشت و با ترغیب آنان به حضور سرافرازانه در صحنه‌های نبرد، نخستین بارقه‌های توسل به انتفاضه را در اذهان قهرمانان فلسطین شعله ور ساخت. 

صهیونیسم پدیده ای شوم و محصول مشترک استعمار کهن انگلیس و غرب و عناصر فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی استکبار جهانی است. نظام صهیونیستی با حمایت نظام استکباری آمریکا و با هدف انحراف افکار عمومی از خطر اسرائیل و ایجاد تردید و تفرقه در صفوف ملت‌های مسلمان، تلاش گسترده ای را آغاز کرده است و می‌کوشد از یاوران اصلی ملت فلسطین دشمن بتراشد. اما ملت‌های مسلمان حقایق عینی و ملموس را می‌دانند و به تجربه دریافته اند که اگر دست‌های پنهان و آشکار استکبار و انفعال، سکوت و همراهی برخی سران مرتجع منطقه، فرصت‌های طلایی ملل مسلمان را سلب نمی کرد، دیگر نامی از اسرائیل نبود و اکنون فلسطین به دست مردمانش اداره می‌شد.

نقش محوری و کم نظیر شهید قدس، سردار حاج قاسم سلیمانی باکنشگری موثر چه در عرصه میدان و چه در عرصه دیپلماسی فعالِ عزتمندِ منطقه‌ای که در مقابل دیپلماسی انفعالی قرار دارد، به عنوان یک استراتژیست تمام عیار  در دفاع از قدس شریف و به باور رساندن  شکست پذیری اسرائیل و نظم منطقه‌ای مدنظر آمریکا، تاثیرگذاری کم نظیری داشت. 

آمریکا تلاش دارد تا نظم حاکم بر جهان، تک قطبی باشد، اما با مقاومتی که در غرب آسیا و فلسطین شکل گرفت، میزان آسیب پذیری آمریکا و خروج از تک قطبی و گذار به نظم جهانی آینده ایجاد شده است. به این خاطر است وقتی سردار سلیمانی شهید می‌شود، ترامپ، می‌گوید به دستور من بود و اقدام تروریستی خودش را مخفی نمی کند، چون عقده داشتند؛ البته تصورشان غلط است و تصور میشد، با شهادت سردار سلیمانی راه تمام می‌شود، اما اینگونه نیست. 

سردار حاج قاسم سلیمانی را  معمار توانمندسازی جبهه مقاومت برای آزادی بیت المقدس و ملت مظلوم فلسطین و محو رژیم غاصب صهیونیستی از صفحه روزگار دانست.

اقدامات شهید سلیمانی مبتنی بر آموزه‌های اسلام است و به یک باور جهانی رسیده و در جغرافیای ما محدود نمی شود. به فضل الهی و مدد اهل بیت علیهم السلام امروز شاهد به ثمر نشستن مجاهدت‌های کم نظیر حاج قاسم هستیم به گونه‌ای که  اگر حماس یا جهاد اسلامی یا انصارالله یمن یا سوریه اراده کنند، اسرائیل تاب و توان مقابله ندارد.

به توفیق الهی تحولات منطقه و روند داخلی در سرزمین‌های اشغالی و وضعیت بحرانی رژیم صهیونیستی، نویدبخش اضمحلال و نابودی این رژیم نامشروع و جعلی است و قرائن و شواهد نشان از نزدیک بودن تحقق وعده صادق امامین انقلاب اسلامی در آزادی قدس شریف دارد  و ان شاءالله شاهد جشن پیروزی مقاومت اسلامی و اقامه نماز به امامت ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) در مسجد الاقصی قبله اول مسلمین جهان و شکل‌گیری منطقه نوین بدون ویروس اسرائیل و میکروب کشنده امریکا، در ظل عنایات خاصه حضرت بقیة الله الاعظم (عج الله تعالی فرجه الشریف) باشیم.

والعاقبة للمتقین

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول