اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

طرح‌های با رویکرد طب ایرانی اجازه اجرا در بیمارستان‌ها را ندارند

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۶ طرح کارآزمایی بالینی با رویکرد طب ایرانی در کشور ثبت علمی شده که تعداد قابل توجهی از آن‌ها به پایان رسیده و نتایج خوبی داشته‌اند اما در کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا تعداد بسیار اندکی از آن‌ها مطرح شده‌اند.

طرح‌های با رویکرد طب ایرانی اجازه اجرا در بیمارستان‌ها را ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود اظهار داشت: ۹۶ طرح کارآزمایی بالینی با رویکرد طب ایرانی در کشور ثبت علمی شده که تعداد قابل توجهی از آن‌ها به پایان رسیده و نتایج خوبی داشته‌اند اما در کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا تعداد بسیار اندکی از آن‌ها مطرح شده و حتی مواردی که مطرح شده نیز اجازه این را ندارند که در بیمارستان‌ها اجرا شوند یا در سطح وسیع‌تری وارد کارآزمایی بالینی شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزوده است: کارآزمایی‌های بالینی بسیار زیادی توسط دانشمندان ایرانی در عرصه پیشگیری و درمان کرونا انجام شده و نتایج بسیار خوبی را نیز در بر داشته است.

وی تصریح کرده است: ما با بیماری‌ای مواجه هستیم که رفتارهای ناشناخته دارد و تاکنون درمان قطعی برای آن شناخته نشده است؛ از طرفی قطعاً حق مردم است که از تمام ظرفیت‌های علمی مطمئن برای مقابله با کرونا و درمان آن استفاده کنیم.

شیخی عنوان کرده است: برخی کارآزمایی‌های بالینی که بر اساس پروتکل‌های سازمان جهانی بهداشت تنظیم شده بودند، در کشور اجازه اجرا داشتند و نتایج آن‌ها نیز مشخص و اعلام شده که بسیاری از این داروها بر درمان بیماری کرونا اثربخش نبوده است؛ این سوال قویاً مطرح است که چرا همین فضا برای انجام کارآزمایی‌های بالینی داخلی هنوز عملاً ایجاد نشده است‌.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان داشت: یکی از راهکارها برای پیشگیری از کرونا و بهبود وضعیت بیماری در جامعه، استفاده از ظرفیت‌های بومی در درمان بیماری‌ است که یکی از این رویکردها، طب ایرانی است.

وی اظهار داشت: به هر حال، مردم از شرایط کرونا خسته شده‌اند و ممکن است سلامت روان آن‌ها تحت تأثیر قرار بگیرد؛ اگر بخواهیم تعریف جامعی از بحث سلامت داشته باشیم، سلامت روان نیز یکی از ابعاد مهم این مسأله است اما به آن توجه زیادی نمی‌شود.

شیخی اضافه کرده است: در بحث طب سنتی درمان با فرآورده‌های طبیعی و اصلاح سبک زندگی را داریم که در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و بهبود سلامت روان بسیار مؤثرند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ن۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول