اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نخستین پرده نقالی شهدای مدافع حرم در مازندران رونمایی شد

نخستین پرده نقالی شهدای مدافع حرم شهرستان آمل بامداد پنج‌شنبه در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان همزمان با ایام شهادت شهدای مدافع حرم خان‌طومان سوریه با اجرای نقال برجسته شمال کشور جواد آقاپور در آستان امامزاده ابراهیم(ع) رونمایی شد.

نخستین پرده نقالی شهدای مدافع حرم در مازندران رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، نخستین پرده نقالی شهدای مدافع حرم شهرستان آمل بامداد امروز پنج‌شنبه در حاشیه مراسم احیا و قرآن به سر شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان همزمان با ایام شهادت شهدای مدافع حرم خان‌طومان سوریه در گلزار شهدای و صحن مطهر آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) رونمایی شده و به اجرا درآمد.

جواد آقاپور نقال برجسته شمال کشور و مجری نخستین پرده نقالی شهدای مدافع حرم شهرستان آمل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان آمل، اظهار کرد: این پرده به نام "پرده عشاق" نامگذاری شده است و برای نخستین بار در سطح استان مازندران به اجرا درآمد.

وی افزود: پرده نقالی و روایتگری در وصف شهدای حرم شهرستان آمل برای نخستین بار در استان بوده است، معمولا در بحث روایتگری و نقالی پرده‌های شاهنامه، داستان‌های اسلامی، داستان‌های حماسی و ملی، پرده درویش شامل روایت‌هایی از حادثه کربلا به اجرا درآمده است ولی پرده‌ای ویژه شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع وطن و شهدای مدافع حرم نداشتیم.

نقال برجسته شمال کشورتصریح کرد: امید دارم فرهنگ زیبای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم بیشتر از گذشته در بین نسل جوان و نوجوان در قالب هنر و فرهنگ نهادینه شود تا بتوانیم در وصف شهدا کارهای متعدد، متنوع و جذاب داشته باشیم.

آقاپور متذکر شد: با نهادینه‌سازی فرهنگ شهید و شهادت در جامعه و به ویژه نسل جوان می‌توان درس آزادگی، ایستادگی، اخلاص و از خودگذشتگی را برای حال و آیندگان در بین اقشار مختلف مردم جاری و ساری کرد.

نقال مازندرانی یادآور شد: پرده عشاق در دل و درون‌مایه خود بیش از ۳۰ داستان نهفته دارد که در وصف مدافعان حرم، مدافعان امنیت، مدافعان سلامت و مادران شهدای گرانقدر است.

آقاپور در گلایه از کم لطفی مسؤولان شهری، گفت: نکته مهم آن است که بسیار از مسؤولان فرهنگی و متولیان شهری که می‌توانستند در اجرای هرچه بهتر این کار بزرگ فرهنگی، دینی و مذهبی کمک حال باشند حمایتی نداشتند و دست یاری که به سمت آنها دراز شد را پس زدند.

گزارش از قربانعلی مسافر

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول