اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تشریح اقدامات بسیج سازندگی در کرمان/از حمایت از ۶۸ هزار خانواده تا کارآفرینی در بستر تعاونی‌های بسیج

مسؤول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: سال گذشته در طرح شهید سلیمانی پس از شدت‌گرفتن ویروس کرونا در قالب کمیته حمایت طرح تعداد ۶۸ هزار و ۱۷۵ خانوار مورد حمایت قرار گرفتند.

تشریح اقدامات بسیج سازندگی در کرمان/از حمایت از ۶۸ هزار خانواده تا کارآفرینی در بستر تعاونی‌های بسیج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد جلالی عصر امروز  در نشست خبری به‌‌مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌ها و وظایف مهم ما در بسیج سازندگی در زمینه  آب شرب پایدار و پروژه‌های حوزه آبرسانی است، اظهار داشت: در سال گذشته ۳۵ پروژه آبرسانی با اعتبار ۳۷ هزار و ۲۸۴ میلیون ریال، ۶۳ پروژه در زمینه احیاء و لایروبی قنوات و سیستم‌های انتقال آب با اعتباری بالغ ۵۰ هزار و ۱۰۳ میلیون ریال در سطح استان انجام شده است‌.

مسؤول بسیج سازندگی استان کرمان عنوان کرد: در زمینه احداث و تعمیر مسکن محرومان یک‌هزار و  ۱۹۱ پروژه مسکن با اعتباری بالغ بر ۳۹۲ هزار ۱۳۹ میلیون ریال اجرا شده است.

جلالی بیان داشت: سال گذشته در زمینه احداث، تکمیل و تعمیر مدارس ۶۶ پروژه به ارزش ۳۱ هزار و ۶۳۹ میلیون ریال، احداث ۵ کارگاه اشتغالزایی با اعتبار یک‌هزار و ۹۷۰ میلیون ریال و در موضوع احداث، تکمیل و تعمیر مساجد، حسینیه و گلزارهای شهدا ۳۲ پروژه در سطح استان با اعتبار ۳۱ هزار و ۷۹۵ میلیون ریال در سطح استان اجرا کرده‌ایم.

وی گفت: سال گذشته ۹ پروژه سوله فرهنگی و ورزشی در شهرستان‌های مختلف به ارزش  ۳۶ هزار و ۲۶۹ میلیون ریال،  ۲ هزار و ۷۲ سرویس بهداشتی و حمام با اعتبار ۳۸ هزار و  ۴۰۴ میلیون ریال در سطح استان احداث شده است.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: ۲۱ پروژه خانه عالم با اعتبار ۳۰ هزار ۳۸۵ میلیون ریال و  ۳ پروژه سیل‌بند با اعتبار ۲۱۰ میلون ریال در سطح استان در سال گذشته احداث شده است.

جلالی ابراز داشت: سال گذشته توانستیم با همکاری کمیته امداد یک‌هزار و ۳۴۲ اشتغال‌ به‌صورت مستقیم در سطح استان ایجاد کنیم و همچنین ۴ پروژه احداث ستاد نواحی بسیج در سطح استان با اعتبار ۴۵ میلیون ریالی انجام شد.

وی افزود: طی سال ۹۹ به کمک گروه‌های جهادی ۳ هزار ۸۰۱ پروژه خرد و کوچک با اعتبار ۶۹۷ هزار ۴۹۸ میلیون ریال در سطح استان  اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

جلالی با اشاره به اینکه اولویت دوم ‌ما در بسیج سازندگی استان در حوزه خدمات  اجتماعی است،  عنوان کرد: سال گذشته در این حوزه ۴۳۰ هزار و ۸۵۴ بسته معیشتی به ارزش بیش از ۱۳۱ میلیارد تومان در قالب قرارگاه خدمات اجتماعی امام حسن (ع) و عضویت نهادهای ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی، کمیته امداد، بانک رسالت، قرارگاه خاتم اوصیاء (ص) در استان و بسیج سازندگی در سطح استان در بین نیازمندان توزیع شد.

وی گفت: ما در زمینه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد با همکاری ستاد دیه استان و گروه‌های جهادی استان در بحث صلح و سازش توانستیم  زمینه آزادی ۲۵۹ زندانی را فراهم کنیم.

 رئیس بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه محور سوم خدمات اجتماعی ما در زمینه طرح شهید سلیمانی است، بیان کرد: سال گذشته در طرح شهید سلیمانی پس از شدت‌گرفتن ویروس کرونا در قالب کمیته حمایت که یکی از سه کمیته فعال این طرح است، تعداد ۶۸ هزار و ۱۷۵ خانوار  در  قالب این طرح مورد حمایت قرار گرفتند.

جلالی تصریح کرد: در تهیه و توزیع جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند با همکاری سپاه ثارالله استان، کمیته امداد و خیران توانستیم ۲ هزار و ۶۰۰ سری جهیزیه را  به دست زوج‌های نیازمند برسانیم.

وی  با اشاره به اینکه کارآفرینی و اشتغال از دیگر محورهای ماموریت‌های بسیج سازندگی است، تاکید کرد: با راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه  محله‌محور و تشکیل تعاونی‌های اشتغالزایی در سطح استان تعداد یک‌هزار و ۳۴۲ شغل را در بستر تعاونی‌ها ایجاد کردیم.

جلالی با بیان اینکه در حال حاضر در سطح استان کرمان ۴۰ تعاونی فعال بسیج داریم، بیان داشت: در سال جاری  توسعه مشاغل خرد، خانگی، بنگاه‌های کوچک و زودبازده را با استفاده از ظرفیت‌های تعاونی‌های بسیج در دستور کار خود قرار داده‌ایم، افزود: بیش از دو هزار و ۸۰۰ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی بسیج استان به ثبت رسیده است که  در 5 عرصه فرهنگی، آموزشی، عمرانی بهداشت و درمانی و خدمات اجتماعی در حال فعالیت هستند.

رئیس بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان به تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی پرداخت و ادامه داد: هفته بسیج سازندگی از روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه  با دیدار با  مجمع نمایندگان استان شروع شد که توسعه مشاغل خرد موضوع محوری این نشست بود.

جلالی بیان داشت: از جمله برنامه‌های دیگر این هفته دیدار با امام جمعه و استاندار کرمان، دیدار با خانواده شهید جهادگر سالاری در قلعه‌گنج، رزمایش کمک جهیزیه، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی در فاریاب و افتتاح ساختمان جدید سازمان بسیج سازندگی است.

وی با بیان اینکه اولین ماموریت ما در سال جاری آبرسانی شرب و پایدار با توجه به کاهش نزولات آسمانی و تنش‌های آبی است، گفت: دیگر اولویت ما، سازندگی و محرومیت‌زدایی، کارآفرینی و اشتغال خرد و خانگی، خدمات اجتماعی و ادامه طرح شهید سلیمانی تا زمان قطع زنجیره انتقال کرونا است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول