اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

توزیع روزانه یک‌هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان اسلامشهری

رئیس کمیته امداد شهرستان اسلامشهر گفت: در قالب طرح «ایران همدل، اطعام مهدوی نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا» روزانه بیش از یک‌هزار پرس غذای گرم در شهرستان اسلامشهر تهیه و توزیع می‌شود.

توزیع روزانه یک‌هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان اسلامشهری

محمدرضا غضنفری رئیس کمیته امداد شهرستان اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر، اظهار کرد: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و هفته اکرام و نیکوکاری با ایجاد دو آشپزخانه مرکزی در قالب طرح «ایران همدل، اطعام مهدوی» روزانه بیش از یک‌هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا در شهرستان اسلامشهر تهیه و توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۵۰۰خانوار محروم و نیازمند تحت پوشش حمایت‌های کمیته امداد شهرستان اسلامشهر قرار دارند، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) همپوشانی خدمات به محرومان جامعه با استفاده از ظرفیت‌های مختلف مردمی است که در این راستا با تشکیل بانک اطلاعاتی و تخصصی کردن فعالیت‌های مؤسسات خیریه رسمی و غیررسمی و تشکل‌های غیردولتی، خدمات مورد تقاضای خانواده‌های محروم و نیازمند به شکل هدفمند ارائه می‌شود.

 رئیس کمیته امداد شهرستان اسلامشهر از فعالیت قریب به ۸۰ مؤسسه خیریه رسمی و غیررسمی و تشکل غیردولتی در شهرستان اسلامشهر خبر داد و بیان کرد: با توجه به وجود تعدد دستگاه‌ها و نهادهای خدمات رسان به محرومان و به منظور ایجاد وحدت و همدلی در ارائه خدمات و با هدف استفاده محرومان واقعی از خدمات، ارائه به موقع و مکفی خدمات به خانواده‌ها و حذف دست افراد سودجو، تشکل ها و موسسات خیریه و مردم نهاد در شهرستان اسلامشهر ساماندهی شده و با توجه به نوع فعالیت هر موسسه خدمات تخصصی در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، معیشتی، درمانی و تأمین جهیزیه به افراد و خانواده‌های نیازمند شهرستان ارائه می‌شود.

غضنفری تأکید کرد: در طی یک سال گذشته با اعطای ۱۹۷ مورد وام اشتغالزایی قریب به ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان در سطح شهرستان اسلامشهر پرداخت و برای بالغ بر ۲۰۰ نفر شغل و درآمد پایدار ایجاد شده است.

وی با انتقاد از عملکردبرخی ادارات و سازمان‌های همسو که با هم برای رفع مشکلات مردم گام بر نمی‌دارند، عنوان کرد: از همه دستگاه‌ها و ادارات و خیران جامعه استمداد می‌طلبم و استدعا دارم برای رفع مشکل و حل مسئله محرومان در کنار کمیته امداد باشند، تاجلوگیری از موازی کاری در ارائه خدمات بتوان برای رفع محرومیت از خانوارهای نیازمنددر سطح  منطقه، خدمات بهینه‌تر و بیشتری ارائه شود.

رئیس کمیته امداد شهرستان اسلامشهر از ایجاد ۲۲مرکز نیکو کاری در سطح شهرستان خبرداد و افزود: با همراهی و همکاری  خیران و نیکوکاران در سطح مناطق مختلف شهرستان تا پایان سال جاری تعدادی دیگری مرکز نیکوکاری افتتاح و راه‌اندازی می‌شود ‌تا در مجموع  ۸۰ واحد نیکوکاری  ایجاد و در خدمت نیازمندان  قرار گیرد.

غضنفری با اشاره به اهداف ایجادمراکز نیکوکاری بیان کرد: به کارگیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های معتمدین محلی، خیران مردمی و نیکوکاران در هرمنطقه، شناسایی محرومان و نیازمندان واقعی،کاهش ترددها و هزینه‌ها و اجرای عدالت در توزیع خدمات را از مهم‌ترین اهداف مراکز نیکوکاری در محلات می‌توان برشمرد.

وی ادامه داد: در ایام ماه مبارک رمضان به ویژه در هفته اکرام با همکاری خیران و با ایجاد ۲ آشپزخانه مرکزی در سطح منطقه روزانه بالغ بریک‌هزار پرس غذای گرم طبخ و در بین خانوارهای نیازمند توزیع می‌شود.

رئیس کمیته امداد شهرستان اسلامشهر با تقدیر از همراهی و همکاری خیران با مجموعه کمیته امداد یادآور شد: امروز محرومین شهرستان اسلامشهر نیازمند یاری بیشتر از سوی آحاد مردم به ویژه خیران و نیکوکاران هستند و با توجه به فرارسیدن عید سعید فطر مردم مؤمن و روزه‌دار می‌توانند در پرداخت وجوهات زکات، فطریه و کفاره خود،کمیته امداد را در اولویت قرار دهند.

غضنفری با اشاره به وجود ۱۲۶ بیمار صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اسلامشهر، خاطر نشان کرد:خیران نیکوکار هدایا، نذورات و کمک‌های خود را برای ارائه به نیازمندان علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری تحت پوشش می‌توانند به طور غیرحضوری و با روش‌های پرداخت ۱#*۸۸۷۷* ازطریق تلفن همراه، سایت امدادwww.emdad.ir، اپلیکشن‌های بله، بام، سکه، ایوا و سنا، تلفن ثابت ۷۳۵۵ با کد ۱ و عدد ۵، شماره کارت امانی وشرعی کمیته امداد امام خمینی(ره) اسلامشهر ۶۰۳۷-۹۹۷۹-۰۰۰۰-۹۶۴۹ و شماره کارت اکرام و محسنین کمیته امداد امام خمینی(ره) اسلامشهر ۶۰۳۷-۹۹۷۹-۵۰۰۰-۷۷۵۸ به کمیته امداد اهداء کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول