اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

نشانه گرفتن امنیت روانی جامعه در عروسی و عزاداری‌های کهگیلویه

امام جمعه شهرستان کهگیلویه گفت: سنت ضد ارزشی تیراندازی در عزاداری و عروسی‌ها امنیت روانی جامعه را نشانه گرفته است.

نشانه گرفتن امنیت روانی جامعه در عروسی و عزاداری‌های کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان با موضوع راهکارهای مقابله با سنت‌های غلط در مراسم‌ها امروز در حسینیه ثارالله دهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در این نشست با اشاره به اینکه یکسری خرده فرهنگ‌های غلط در جامعه دارد تبدیل به ارزش می‌شود، اظهار داشت: این سنت‌های مرسوم در شرع، قانون و یا تاریخ ایرانی اسلامی نیامده اما متاسفانه در جامعه امروز حالت تفاخر هم به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه برخی سنت‌ها در عزاداری و عروسی نشانه فرهنگ نیست، گفت: همه ما به عنوان متولی نقش داریم و باید فکری به حال موضوع شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه تصریح کرد: تیراندازی در عروسی و عزاداری پدیده نامبارکی است که تبعات ضد ارزشی دارد این رسمی که معضل شده امنیت روانی جامعه را نشانه گرفته است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر افزود: بخشی از کار مقابله با این معضل با قوه قهریه قابل حل است و بخشی را باید فرهنگ سازی کرد البته معتقدم کار فرهنگی مقدم بر کار سلبی است.

وی با اشاره به رفتار فرهنگی در تشییع اموات که دارد به یک فرهنگ در دوره کرونا تبدیل می‌شود، گفت: اگر همه روحانیون برای اقامه نماز میت پیش شرط فرهنگ‌ساز(برگزاری مراسم در ساعات اولیه صبح و بدون جمعیت) بگذارند ضمن مقابله با کرونا از تیراندازی در مراسم جلوگیری می‌شود.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه، شناسایی و ضبط اسلحه‌های غیر مجاز را یکی از راهکارها اعلام کرد و گفت: نیروی انتظامی در محله‌های برگزاری عروسی و یا عزاداری گشت‌زنی داشته باشد مردم  اگر حضور مأمور را ببینند حداقل برای جلوگیری از ضبط اسلحه اقدام به تیراندازی نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه نشست با متفذین، سران طوایف و بزرگان نیز می‌تواند در مقابله با این سنت‌ها مؤثر باشد، از شورای تأمین و شورای فرهنگ عمومی استان خواست برای پایان این سنت‌ها چاره‌اندیشی کنند.

 

انتهای پیام/82016

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول