اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

1000 گروه جهادی در خدمت 300 هزار خانواده بوشهری/ جاده بین مزارع روستاییان احداث می‌شود

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر گفت: تعداد یک هزار و ۱۷۲ گروه جهادی در استان بوشهر فعالیت دارند که به بیش از ۳۰۰ هزار خانواده در سراسر استان بوشهر خدمات رسانی می کنند.

1000 گروه جهادی در خدمت  300 هزار خانواده بوشهری/ جاده بین مزارع روستاییان احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ذوالفقار عباسی فر پیش از ظهر امروز در نشست خبری با گرامیداشت ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تأسیس بسیج سازندگی، مهم‌ترین هدف از تأسیس این نهاد را پرکردن اوقاف فراغت جوانان عنوان کرد و اظهار داشت: مخاطبان اصلی بسیج سازندگی عمدتاً جوانان و به‌ویژه دانشجویان هستند که به‌صورت گروه‌های جهادی فعالیت می‌کنند.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر افزود: امروز بزرگ‌ترین دغدغه متوالیان فرهنگ پرکردن اوقات فراغت جوانان است و در همین رابطه سازمان بسیج سازندگی که به دستور مقام معظم رهبری تأسیس شده توانسته در این زمینه فعالیت‌های خوبی را انجام دهد و آثار و برکات زیادی را در جامعه به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار از خود برجای بگذارد.

وی انجام پروژه‌های زودبازده و عام المنعفه توسط بسیج سازندگی در کنار دستگاه‌های اجرایی را از رسالت‌های این نهاد برشمرد و گفت: در مجلس یازدهم نیز فراکسیونی با عنوان فراکسیون جهادی و محرومیت‌زدایی شکل‌گرفته است.

عباسی فر با اشاره به تشکیل گروه‌های جهادی در استان گفت: یک بخش از این فعالیت‌های مربوط به گروه‌های جهادی است که در حال حاضر یکهزار و ۱۷۲ گروه جهادی در سامانه اطلس ثبت شده‌اند. 

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر با اشاره به فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی در سال ۹۹ افزود: در سال گذشته عمده فعالیت گروه‌های جهادی در بحث ویروس کرونا بود که ابتدا با تشکیل کارگاه‌های تولید ماسک و دستکش و دیگر اقلام بهداشتی آغاز شد و سپس کار ضدعفونی و گندزدایی معابر توسط جهادگران به‌صورت روزانه انجام می‌شد.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه امسال خدمات مهمی همچون توزیع بسته‌های معیشتی، بسته‌های نوشت‌افزار و بسته‌های بهداشتی و نیز توزیع جهیزیه صورت‌گرفته است.

عباسی فر تعداد بسته‌های معیشتی توزیع شده را ۲۷۲ هزار و ۳۱۰ مورد عنوان کرد و گفت: ارزش این بسته‌ها ۸۳ میلیارد و ۷۹۳ میلیون تومان بوده است که توسط پایگاه‌ها، حوزه‌ها و دفاتر و با همکاری نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و ستاد فرمان امام توزیع شده است.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر ادامه داد: تعداد ۱۳ هزار ۸۷۰ بسته نوشت‌افزار به ارزش سه میلیارد و ۳۴۸ میلیون و ۳۸۸ هزار تومان بین دانش‌آموزان و علاوه‌برآن تعداد هزار رأس دام به ارزش یک میلیارد و ۴۸۸ میلیون تومان ذبح و بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با اشاره به توزیع ۲۸۱ فقره جهیزیه گفت: از این تعداد ۶۳ فقره در ابتدای سال جاری توزیع شده است که ارزش این جهیزیه‌ها ۱۲ میلیارد و ۶۴۵ میلیون تومان بوده است.

عباسی فر توزیع هزار و ۹۸۱ مورد کارت هدیه به ارزش ۱۹۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، توزیع ۳۰۵ هزار و ۱۶۰ پرس غذای گرم در قالب اطعام مهدوی را از دیگر فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر مجموع ارزش ریالی خدمت رسانی های سازمان بسیج سازندگی از سال گذشته تا کنون را ۱۴۸ میلیارد و ۷۶ میلیون و ۸۰۶ هزار تومان عنوان کرد و با اشاره به فعالیت‌های عمرانی گفت: انجام پروژه‌های عام المنفعه و زودبازده همچون، کمک به راه اندازی کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی، ایجاد خانه عالم، غسال خانه، مساجد و آب انبار و ... یکی از مأموریت‌های بسیج سازندگی است که در سال ۹۹ بالغ بر ۵۵۶ پروژه زودبازده و عام المنفعه به ارزش ۲۱ میلیارد و ۷۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است که از این تعداد ۳۷۷ پروژه احداث مسکن مددجویی با همکاری کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تمرکز اصلی این نهاد در حوزه مقابله با ویروس کرونا بوده است گفت: تهیه و بسته‌بندی و توزیع بسته‌های معیشتی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در سال جاری است.

عباسی فر با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌های بسیج سازندگی با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و بخشی دیگر با همکاری سازمان برنامه‌وبودجه صورت می‌گیرد گفت: ۱۲ پروژه در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی و نیز تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها انجام می‌شود که از این تعداد ۱۰ مورد آن احداث جاده بین مزارع در روستاهای شهرستان‌های استان است که این پروژه‌ها با اعتبار چهار میلیارد تومان احداث می‌شود.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر گفت: اعتبار پروژه‌های مشترک با قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه را ۲۴ میلیارد عنوان کرد و گفت: این پروژه‌ها عام‌المنفعه و زودبازده و عمدتاً در راستای حمایت از صنایع تبدیلی و کمک به اقتصاد مقاومتی هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول