اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

برای شیراز و سرونازهای قدکشیده در دامان شهر راز

شیراز، شهر راز و سرونازهای قد کشیده در دل این سرزمین بهشتی است. اردیبهشت که به قلب بهار قدم می‌گذارد، بوی بهشت در گوشه‌ای از این سرزمین به مشام می‌رسد سرزمینی از جنس عطر بهار نارنج و گل‌های ناب محمدی و دل‌هایی سرشار از رایحه مهمان‌نوازی.

برای شیراز و سرونازهای قدکشیده در دامان شهر راز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اردیبهشت شیراز رنگ و بوی دیگری دارد، از باغ‌های سرسبز و طبیعت بکرش تا زیبایی خاص تاریخ و غنای فرهنگی‌اش، از صوت غزل‌های حافظیه و تکرار حکایات سعدی تا طعم بی‌نظیر بستنی سنتی و فالوده شیرازی‌اش.

در کوچه پس کوچه‌های این دیار بهشتی که قدم می‌زنی انبوهی از زیبایی و خاطرات در وجودت غلیان می‌کند، حجره‌های بازار وکیل را که از زیر نظر می‌گذرانی غرق لذت می‌شوی و مهر این دیار دیدنی بیش از پیش بر دلت می‌افتد.

سرای مشیر و بازار مسگرها از یک سو و باغ‌های در هم تنیده و سرشار از عطر و بوی زندگی از دیگر سو شوق امید را در دلها زنده نگه می‌دارد.

از مساجد تاریخی و اماکن دیدنی تا موزه‌ها و آثار باستانی با روح و روانت سخن می‌گویند.

نگین انگشتری این دیار پر افتخار با تقدیم هزاران شهید سرافراز، گنبد زیبای احمد بن موسی شاهچراغ(ع) است که مرهم دردهایت می‌شود و آلام رنج‌ها و حرف‌های ناگفته مانده کنج دلت.

اردیبهشت که آغاز می‌شود یادروز سعدی خبر از آمدن قلب بهار می‌دهد و وقتی به نیمه رسید، روز شیراز خودنمایی می‌کند تا دل هر بیننده‌ای را به وجد آورد.

آری سخن از زیبایی‌های شیراز، این شهر پرآوازه و پر رمز و راز بسیار است، باید آمد و دید و با جسم جان و روح روان آن را استشمام کرد.

سرزمینی چهار فصل که با جاذبه‌های بسیار حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

کلم‌پلو با چاشنی سالاد شیرازی زبانزد است و انواع ترشی و عرقیاتش سوغاتی هر گردشگری می‌شود که به شیراز سفر می‌کند.

شیراز شهر اقوام مختلف و شهر هنر و هنرپروری است، انواع و اقسام هنرها در این شهر به چشم می‌خورد از معرق و منبت و مشبک گرفته تا خاتم اصیل شیرازی که هنر دست هنرمندان این مرز و بوم را به گوش جهانیان می‌رساند.

از هر جهت بنگری شیراز حرفی برای گفتن دارد از هنر و هنر پروری گرفته تا حضور امام‌زادگان عظیم‌الشان بسیار، از طبیعت تاریخی و فرهنگی گرفته تا جایگاه والای مذهبی، از غذاهای خاص و خوش طعم گرفته تا عطر و بوی انواع عرقیات.

از شیراز و شیرازی گفتن سخن بسیار است و مجال اندک، آرام گرفتن در جوار شاهچراغش، قدم زدن در کوچه‌باغ‌های اناری قصردشت و استشمام عطر بهشت در کنار جوی‌های روان، یا سر زدن به حافظیه و تفالی از گوشه دل شاید همان مفهوم همان دلبستگی به این آب و خاک باشد ولاغیر...

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول