اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

باقرزاده: صحبت‌ها علیه فدراسیون فرافکنی است/ سابر در دنیا آقایی می‌کند چرا نباید حمایت‌شان کنیم؟

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: ما حمایت های تمام و کمال از اپه و فلوره داشتیم و صحبت ها علیه فدراسیون فرافکنی است.

باقرزاده: صحبت‌ها علیه فدراسیون فرافکنی است/ سابر در دنیا آقایی می‌کند چرا نباید حمایت‌شان کنیم؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، فضل الله باقرزاده در نشست خبری در خصوص شرایط شمشیربازی اظهار داشت: در سال ۸۲ که در دور اول مدیریتم سرپرست فدراسیون شدم قرار بود برای درختانی آسیا اعزام شویم، یک نفر از هلند با من تماس گرفت و گفت چرا به ما اعلام نکردید که اعزام می شوید. متوجه شدم که عده ای را خارج می کنند که پناهنده شوند. آنها از نام فدراسیون استفاده می کردند و با خارج مکاتبات را انجام می‌دادند. من با مسئولان ورزش جلوی این اتفاق را در فرودگاه گرفتیم که اگر این کار را نمی کردیم آنها رفته بودند.

وی ادامه داد: قبلا تیم‌ها به دلیل نداشتن امتیاز در قهرمانی آسیا با قدرت نمی آمدند و بعد از امتیاز دادن با تمام توان آمدند. شما یک خانواده را در نظر بگیرید که سه بچه دارد و یک نفر پزشکی قبول می‌شود و دو نفر دیگر نه، ایا نباید یک پدر از این بچه حمایت کند؟ ما در مسابقات قهرمانی آسیا چین را شکست داده بودیم، اما به دلیل برنامه ریزی ضعیف، سابر و اپه ما در بازی های آسیایی نتیجه نگرفتند. بعد از بازگشتم به شمشیربازی برنامه ریزی کردیم و برای همه و فلوره مربی خارجی آوردیم اما سابر مربی داخلی را انتخاب کردیم.

* از هر سه اسلحه به یک اندازه حمایت کردیم 

باقرزاده گفت: وقتی دیدیم سابریست های ما در حال رشد هستند، حمایت کردیم. نه تنها سابر بلکه از اپه و فلوره هم حمایت کردیم. متاسفانه امروز دیدم یک نفر از شمشیربازان مصاحبه کرده و گفته است ما را به کازان اعزام‌ نکردند. اگر اعزامی نبوده دلیل منطقی داشته است. یا می‌گویند چرا سال ۹۹ هیچ مسابقه ای نداریم. خب سال ۹۹ که تمام مسابقات دنیا تعطیل بوده است.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به حضور مربیان در کلاس های بین المللی گفت: هر اعزامی بوده بیشتر برای مربیان اپه بوده است که خود یعقوبیان یکی از آنها بوده است. یک کلاس بی نظیر اپه در تهران برگزار کردیم. ۴، ۵ سال است که یک تیغه برای سابر نخریده ایم چون آنها به درجه ای رسیده اند که شرکت آل استار اسپانسر شده و تمام امکانات را می دهد. از سوی دیگر فرانسه که مهد سابر دنیا است یک سهمیه گرفته اما ما ۴ سهمیه.

* استعفای یعقوبیان را پذیرفتیم و مربی بعدی به زودی معرفی می‌کنیم

وی ادامه داد: کمیته ملی المپیک ۹۰۰ میلیون تومان به ما بودجه داده که کل این مبلغ صرف اپه و فلوره شده است. چه کار دیگری باید می‌کردیم؟ الان یک استعداد پیدا شده که محمد رضایی است و یکی از بهترین های ایران را ۱۵ بر ۵ شکست داد. من به او گفتم که برو بازی کن و فقط لذت ببر اما درخواست مان هم این است که همانند آن دختری که باخت حداقل یک اشکی می ریختید. کسی که شما را مواخذه نمی‌کند‌، اصلا چه کسی جرات دارد شما را مواخذه کند؟ یعقوبیان چند روز قبل با من تماس گرفت و گلایه کرد، در حالی که روز معلم بود حتی یک تبریک هم نگفت. من استاد آنها بوده ام و در کنار گلایه انتظار تبریک هم داشتم. آن زمانی که چند ماه اپه ایست به خاطر یعقوبیان تیم‌ملی نرفتند اما ما پشت یعقوبیان ایستادیم. حالا با این شرایط استعفای شفاهی او که در رسانه ها داده است رامی پذیرم و سرمربی جدید را انتخاب می کنیم.

وی گفت: ما که توانایی جذب سرمربی خارجی را نداریم، چون کل بودجه مان را پرداخت کنیم. به همین دلیل یک مربی داخلی را قرار خواهیم داد.

* وقتی سابر نتیجه می‌گیرد نباید حمایت کنیم؟

باقرزاده با اشاره به اینکه تیم‌های لیگ را ما در داخل دفترمان تنظیم کردیم، گفت: وقتی به استاندار خراسان رضوی مراجعه کردیم او گفت ۷۰ میلیون برای سابر هزینه می‌کنیم که من می خواستم دفترش را ترک کنم که در نهایت به ۱۷۰ میلیون رساندیم. ما تمام تلاش خود را برای برگزاری لیگ کردیم. اینها را چه کسی می بیند.

وی عنوان‌کرد: وقتی سابر نتیجه می گیرد، نباید حمایت کنیم؟ تیم سابر که به نام جهانی مجارستان رفت تمام هزینه اش را کمیته ملی المپیک داد. چون ما بودجه مان را صرف اپه و فلوره کردیم. علیرضا ادهمی که می گوید فدراسیون ما را حمایت نکرد، در قهرمانی آسیا چه کار کرد؟ باخت و حذف شد. ما چیزی نداشتیم، اما زمانی که به دفتر ما آمد یک ماسک و تیغه به او دادیم. ما باید مدعی باشیم یا او. شما ببینید سابر قهرمان جام جهانی سنگال شده ک بازی های آسیایی مدال گرفته و الان هم شانس کسب مدال المپیک است. حالا انتظار دارید ما حمایت نکنیم؟

* اپه به هتل رفت، اما سابر تاکنون نرفته است/ یعقوبیان نتیجه نگرفته و فرافکنی می‌کند

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: برای اولین بار بچه های اپه را به هتل بردیم. تاکنون سابریست ها در ایران به هتل نرفته اند. انقدر از مجموعه شیرودی هیولا نسازید. همین سابریست ها هم از آنجا رشد کرده اند. امکانات آنجا هم خوب است. همین رضایی که انتقاد می کند برود مصاحبه خودش را ببیند که گفت لیگ امسال بی نظیر بوده است.

باقرزاده در مورد اینکه با این شرایط چرا یعقوبیان این صحبت‌ها را می‌کند، گفت: او دیده نتیجه نگرفته و سهمیه نگرفته این صحبت ها را می‌کند و استعفا داده است. به من هم چیزی نگفت و استعفایش در رسانه ها بوده است. می گویند شمشیر نداریم اما ما قبل از اعزام دو تیغه به آنها دادیم و وقتی شمشیر آنها خراب می شود ما چه کاری باید کنیم؟ اینها بهانه و فرافکنی است. مگر تیراندازی که تیر ندارد چطور سهمیه را می گیرند؟ در مسابقات تایلند که خود یعقوبیان سرپرست بود، باز سابر نتیجه گرفت و اپه و فلوره ناکام بودند.

* پیمان اخوت با هیچ کس نبسته ایم/ فخری پیشنهاد ۱۰ هزار دلاری داشت، اما نرفت 

وی در مورد اینکه یعقوبیان گفته بود اپه ایست ها قبلا می‌باختند ناراحت نمی‌شوند و حالا چطور الان ناراضی است، گفت: ما تمام حمایت از این فرد کردیم و حالا چرا این حرف ها را می‌زند؟ ما پیمان اخوت با هیچ کس‌ نداریم، اما کادر فنی سابر تمام تلاش خود را می‌کند و نهایت ماهی ۵۰۰ دلار به او می دهیم. فخری پیشنهاد ۱۰ هزار دلاری از ژاپن داشت، اما نرفت. درآمد مربیان ما در استان‌ها بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است، اما ما تا پایان سال ۹۹ ماهانه ۵۰۰ هزار تومان به حساب آنها واریز کردیم.

باقرزاده در مورد اینکه یعقوبیان گفته است فخری ۴ برابر بنا حقوق می‌گیرد، عنوان کرد: اگر بنا ۷ تومان بگیرد، فخری تقریبا دو برابر او می‌گیرد، ۴ برابر کجا بوده است. او خودش که مربی شکست خورده است هم اندازه بنا می گیرد. حالا می گوید بعد از المپیک صحبت خواهم کرد، چه صحبتی دارید واقعا؟ او که رییس هیات خراسان رضوی است تا حالا یک بازیکن معرفی کرده است؟ من صفر تا ۱۰۰ پشت او و شاگردانش بوده‌ام. بهترین اردو و غذا را برای آنها تهیه کردیم. این بی انصافی است. مِن بعد هر کسی که مصاحبه و تشویش اذهان کند و مستند نداشته باشد با او برخورد می‌کنیم. حتی به قوه قضاییه هم شکایت خواهیم کرد و باید پاسخگو باشند. چرا از حمایت ها یک بار نگفتند‌؟ من همه این‌ چیزها را می‌دانم و طبق قانون برخورد خواهیم کرد.

* دوستان باید پاسخگوی صحبت‌های خود در کمیته انضباطی باشند، حتی سابریست‌ها

رئیس فدراسیون شمشیربازی ادامه داد: همه کسانی هم که قبلا صحبت کرده اند باید بیایند و حرف‌های خود را ثابت کنند. فرقی هم ندارد که سابر، اپه یا فلوره باشد. سابر ما در دنیا آقایی می‌کند، ما چرا باید پشت موفقیت آنها پنهان شویم. من هیچ وقت سکوت اختیار نکردم و با دوستان تعامل می‌کردم و در کنارشان بودم. یعقوبیان یک تحصیل کرده سطح دکتری است و اصلا به او حق نمی‌دهم که این صحبت‌ها را بکند.

وی در مورد اینکه چرا سابریست‌ها وارد ماجرا شدند، عنوان‌کرد: به آنها ربطی نداشت و نباید وارد می‌شدند و این ورزشکاران هم باید پاسخگوی صحبت های خود باشند. هم فتوحی، هم رهبری و هم قربانی به عنوان مربی باید بیایند و پاسخ بدهند. مگر فدراسیون خودش نمی توانست پاسخ بدهد؟

* فخری هیچ دخالتی در کار ما ندارد

باقرزاده در مورد اینکه گفته می شود، فخری در کارهای فدراسیون دخالت و حرف شما را حتی در کمیته وتو می‌‌کند، تاکید کرد: خدا شاهد است و با زبان روزه می گویم که فخری حتی سر سوزنی در کار ما یا اپه و فلوره دخالت نمی‌کند. ما میلیارد ها تومان برای ورزشکارانی هزینه کردیم که نتیجه نگرفتند و چرا باید این حمایت تداوم داشته باشد؟

رئیس فدراسیون شمشیربازی در خصوص اینکه رضایی گفته است او باید المپیک نوجوانان می‌رفت اما سابر اعزام شد، گفت: اصلا اینطور نیست. نامه کمیته ملی المپیک موجود است و منتشر هم شد. خود مسئولان المپیک نوجوانان نام شاکر را در اسلحه سابر اعلام کردند‌. اصلا اینطور نبوده که کسی جای کسی دیگر اعزام شود.

وی در پایان گفت: ما کار خودمان را می کنیم و هیچ کس هم حق ندارد علیه کسی دیگر صحبت کن چون باید پاسخگو باشد. هیچ وقت برای حمایت از ملی پوشان و مربیان دریغ نکردیم و نخواهیم کرد. موفقیت سابر یا نتایج اپه و فلوره همه به نام فدراسیون است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول