اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اصفهان با چالش بزرگ تأمین آب مشترکان رو به رو است/ لزوم تسریع در اجرای سامانه دوم آب‌رسانی

مدیرعامل آبفای اصفهان گفت: سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در صورتی که امسال به بهره‌برداری نرسد چالش بزرگی در تأمین آب مشترکان خواهیم داشت.

اصفهان با چالش بزرگ تأمین آب مشترکان رو به رو است/ لزوم تسریع در اجرای سامانه دوم آب‌رسانی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی آبفا اصفهان، هاشم امینی اظهار داشت: کاهش ۴۰ درصدی بارندگی در سال آبی جاری و ادامه خشکی زاینده‌رود سبب شده تا امسال بسیاری از چاه‌های محلی و فلمن از مدار بهره‌برداری خارج شوند.

مدیرعامل آبفای اصفهان با بیان اینکه با ادامه خشکسالی‌ها میزان آبدهی این چاه‌ها بین هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار لیتر در ثانیه کاهش یافته است، افزود: ۱۴ سال از زمانی که قرار بود سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد، گذشته است و باید این طرح توسط شرکت آب منطقه‌ای سریع‌تر اجرا و به بهره‌برداری برسد.

وی با تأکید بر اینکه سامانه دوم راه اندازی نشود، ۴ هزار و ۳۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب شرب خواهیم داشت، گفت: این سامانه علاوه بر رویکرد پدافندی، نقش مهمی در تأمین کمبود آب شرب مردم ساکن در ۵۶ شهر و ۳۸۰ روستای تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ دارد و در صورتی که امسال به بهره‌برداری نرسد چالش بزرگی در تأمین آب مشترکان خواهیم داشت.

امینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به افزایش ۱۲ تا ۱۸ درصدی مصرف آب در شهرهای تحت پوشش بر اثر شیوع ویروس کرونا در سال گذشته بیان کرد: مدیریت مصرف همچنان یکی از راهکارهای غلبه بر تبعات بحران کم آبی است و این شرکت سعی کرده با شناسایی مشترکان پرمصرف خانگی و غیرخانگی، آن‌ها را با روش‌های مصرف بهینه آب آشنا کند.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان خاطرنشان کرد: فعالان صنعت آبفا در استان اصفهان، امسال نیز با اجرای تدابیری همانند زون‌بندی شبکه، نصب شیرهای فشارشکن، بررسی والوها، اعمال مدیریت فشار، شناسایی و رفع نشت آب در شبکه، اصلاح خطوط فرسوده انتقال و قطع انشعابات غیرمجاز، به دنبال تامین پایدار آب شرب و گذر از فصل گرم تابستان بدون کمترین چالش هستند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ص/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول