اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

مصوبه شورای عالی بورس جایی برای شرکت‌های تعاونی سهام عدالت ندارد

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مصوبه شورای عالی بورس جایی برای شرکت‌های تعاونی سهام عدالت درنظر نگرفته است.

مصوبه شورای عالی بورس جایی برای شرکت‌های تعاونی سهام عدالت ندارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با توجه به برگزاری انتخابات الکترونیکی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مربوط به سهام عدالت که از 11 تا 21 اردیبهشت برگزار می‌شود، حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت اعتراضاتی به روند برگزاری این انتخابات داشت و اعلام کرد، نقش شرکت‌های تعاونی سهام عدالت در این انتخابات نادیده گرفته شده است. همچنین نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم انتقاد شدیدی نسبت به روند برگزاری انتخابات الکترونیک شرکت‌های سرمایه‌گذاری مطرح کرد.

خبرنگار فارس در این زمینه موضوع را با حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اوراق بهادار و تسویه وجوهمطرح کرد که وی گفت: در این مرحله از فرایند آزادسازی سهام عدالت (انتخابات الکترونیکی شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی) طبق قانون، مصوبات و مقررات، هیچ مسئولیتی به شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت داده نشده است، وقتی قانون مسئولیتی نداده، شما بگوئید ما چه نقشی برای آنها در نظر بگیریم. شرکت‌های تعاونی تا الان بوده‌اند، از حالا به بعد مسئولیتی متوجه آنها نیست و اصل مسئله این است. 

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مورد نقش شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی که تاکنون بوده‌اند، نیز گفت: آنها سر جای خود هستند.

وی در برابر این پرسش که بالاخره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی منتخب شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت هستند، چگونه تعاونی‌ها نباشند، گفت: تا الان شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی منتخب شرکت‌های تعاونی بوده‌اند، اما از این بعد منتخب دیگران، یعنی سهامداران عدالت در روش غیرمستقیم می‌شوند و منتخبان جدید سهامداران جای افراد حاضر در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی می‌نشینند و این مسئله کمی دردناک است و همه بحث‌ها مربوط به این بخش است. نباید کسی در برابر قانون و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت مقاومت کند، همه باید به انتقال مسالمت‌آمیز تمکین کنند. 

فهیمی همچنین در مورد اینکه گفته می‌شود، قانون تجارت در انتخابات الکترونیکی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی رعایت نشده است، گفت: یک جا نشان بدهند که قانون تجارت رعایت نشده است. انتخابات فعلی طبق قانون و مصوبه شورای عالی بورس است. 

وی در مورد اینکه اعضای کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی می‌گویند، دعوت‌نامه برای برگزاری مجمع باید از سوی هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ارسال شود، نه از سوی دولت که فهیمی در این مورد گفت: اما مصوبه شورای عالی بورس این گونه نیست. مصوبه سازمان بورس هم اینطور نیست و رسانه‌ها باید خوب اطلاع‌رسانی کنند، تا ابهامات برطرف شود. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول