اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برنامه‌ریزی برای برگزاری ۳۰ برنامه برای هفته هلال در زنجان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: همزمان با هفته هلال احمر از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه امسال ۳۰ برنامه در بخش‌های مختلف با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی در سطح استان اجرا می‌شود.

برنامه‌ریزی برای برگزاری ۳۰ برنامه برای هفته هلال در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید قاسم موسوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در آستانه هفته هلال احمر قرار داریم، اظهارداشت: این هفته را به همه امدادگران و تلاشگران عرصه امداد و نجات، داوطلبان، جوانان و کارکنان زحمتکش جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بویژه جمعیت هلال احمر استان زنجان تبریگ گفته و از زحمات یک ساله گذشته آنها قدردانی می‌کنم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان شعار هفته صلیب سرخ و هلال احمر را «یک قرن خدمات داوطلبانه، مقایسه نشدنی» بیان کرد و گفت: این هفته از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و ما در آستانه صدمین سالگرد تأسیس جمعیت هلال احمر در کشور هستیم، امیدوارم بتوانیم همچون قرن گذشته در قرن جدید نیز با خدمات قابل توجه و مثال زدنی با تلاش امدادگران، اعضا و داوطلبان و همچنین مردم کشورمان خدمات مطلوبی ارائه دهیم.

 موسوی به تاریخچه کوتاه از تاسیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احم اشاره و نحوه شکل‌گیری این سازمان بین‌المللی را توسط یک تاجر سوئیسی تشریح کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: هم اکنون قریب به ۲۰۰ کشور عضو جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ جهانی هستند و فعالیت‌های خود را بر اساس هفت  اصل  انسانیت، خدمات داوطلبانه،  بی طرفی، بی غرضی،  استقلال، جهان شمولی و یگانگی ادامه می دهند.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هم اولین بار در سال ۱۳۰۱ با تلاش‌های آقای دکتر امیر اعلم تاسیس شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: بیش از ۳۰ برنامه به مناسبت هفته هلال احمر در مرکز استان و شعب جمعیت هلال احمر اجرا می‌شود که  مهمترین برنامه‌ها حضور در مزاری شهدای گمنام و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل، امضای تفاهم نامه هلال احمر و سازمان بسیج سازندگی استان و افتتاح دوره آموزشی نیروهای جهادی ‌و گسترش فعالیت‌های آموزشی درسطح جامعه و خانه‌های هلال در سطح استان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی خواهد بود.

 موسوی ادامه داد: تجلیل از اعضای فعال مشارکت کننده در مقابله با کرونا، فراخوان اهدای خون توسط کارکنان، داوطلبان، جوانان و امدادگران، توزیع بسته‌های غذایی و کمک‌های مومنانه ‌ویژه ماه رمضان به خانواده‌های کم برخوردار و متاثر از کرونا درسطح استان و تجلیل از مربیان آموزشی جمعیت هلال احمر به صورت ویدئو کنفرانس از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

وی افتتاح سراسری خانه‌های هلال  در استان ‌زنجان را از دیگر برنامه‌های هفته هلال احمر دانست و افزود: کارگاه آموزشی تاب آوری زنان در بحران ویژه نیروهای خانم با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و ارائه خدمات درمانی و توانبخشی به مراجعان با تخفیف ویژه و برپایی مانورهای امدادی ( ساعت صفر و دورمیزی ) از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، اعزام کاروان‌های تسکین آلام بشری و سلامت به روستاها و مناطق محروم در سطح استان، دیدار با خانواده شهدای امدادگر و ایثارگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رونمایی از کتاب همسران شهدای امداد و نجات به صورت کشوری، برگزاری مسابقه کتابخوانی، جشنواره بین‌المللی شعر و عکس مادران نجات به صورت کشوری و رونمایی از سامانه جامع آموزش همگانی و برگزاری ویدئو کنفرانس از طریق آن سامانه به صورت کشوری را از دیگر برنامه‌های هفته هلال احمر برشمرد.

موسوی به فعالیت‌های هلال احمر در سال ۹۹ اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از اواخر سال ۹۹ با  کووید ۱۹ مواجه شدیم که با مشارکت و همکاری بیش از ۱۰ هزار داوطلب و عضو فعال هلال احمر استان زنجان توانستیم خدماتی در بخش‌های مختلف تب سنجی، غربالگری، ضد عفونی معابر در قالب طرح شهید سلیمانی انجام دادیم و این طرح هم اکنون نیز در حال اجراست و تجهیز نقاهتگاه در شهرستان‌های ابهر و زنجان با همکاری فرمانداران راه‌اندازی و به بیماران کرونایی خدمات ارائه دهیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این بیمارانی که در منازل خود در قرنطینه بودند افرادی که نیاز به دستگاه اکسیژن ساز و کپسول داشتند این دستگاه‌ها را رایگان و به صورت امانی در اختیار آنها قرار دادیم و این خدمت همچنان در سال‌جاری نیز ادامه دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به فعالیت‌های امداد و نجات اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته ۵۶۸ حادثه در استان زنجان اتفاق افتاد که ۲ هزار و ۵۱۱ نفر متاثر از این حوادث شدند و با همکاری ۲ هزار و ۷۹۰ نفر از نیروهای عملیاتی هلال احمر برای ۸۹۰ نفر امدادرسانی کردیم.

موسوی با بیان اینکه سال گذشته  ۶۱ هزار و ۱۸۱ نفر به درمانگاه  مرحوم بنائی هلال احمر در بخش‌های مختلف پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشکی، مامایی، پاراکینیک، پروسیزر مراجعه کرده اند، گفت: ۲۳۲ هزار و ۶۲۶ نفر نیز به داروخانه مراجعه و خدمات دریافت کرده‌اند.

وی یادآوری کرد: سال گذشته برای ۳ هزار و ۳۷۰ نفر نیز  در مرکز جامع توانبخشی هلال احمر استان زنجان و در بخش‌های مختلف گفتار درمانی، فیزیوتراپی، ارتوپد فنی، کاردرمانی خدمات ارائه شده است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول