اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

بررسی واکسن سینوفارم در اروپا

نهاد تنظیم‌کننده مقررات دارویی اتحادیه اروپا اعلام کرد که بررسی گسترده‌ای از واکسن غیرفعال کووید ۱۹ را که توسط شرکت سینوواک چین تولید شده، آغاز کرده است.

بررسی واکسن سینوفارم در اروپا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، نهاد تنظیم‌کننده مقررات دارویی اتحادیه اروپا اعلام کرد که بررسی گسترده‌ای از واکسن غیرفعال  کووید ۱۹ را که توسط شرکت سینوواک چین تولید شده، آغاز کرده است.

بررسی ابزاری نظارتی است که این سازمان (EMA) برای تسریع در ارزیابی دارویی در شرایط اضطراری بهداشت عمومی از طریق اجازه دادن به محققان برای ارائه یافته‌ها در زمان واقعی قبل از در دسترس بودن اطلاعات آزمایش نهایی، از آن استفاده می‌کند.

EMA در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم براساس نتایج اولیه مطالعات آزمایشگاهی و مطالعات بالینی نشان داده است که واکسن سینواک باعث تولید آنتی بادی‌هایی می شود که ویروس کرونا را هدف قرار می‌دهند و باعث بیماری کووید ۱۹ می‌شود.

نهاد تنظیم‌کننده مقررات دارویی اتحادیه اروپا با در دسترس قرار گرفتن داده‌ها ارزیابی خواهد کرد. این آژانس گفت، بررسی تا زمانی که شواهد کافی برای درخواست رسمی مجوز بازاریابی برای واکسن چینی موجود نباشد، ادامه خواهد داشت.

تاکنون، EMA چهار واکسن کووید 19 آسترازنکا، فایزر، مدرنا و جانسون اند جانسون برای برای استفاده تصویب کرده است.

این اولین واکسن چینی کووید 19 است که نهاد تنظیم‌کننده مقررات دارویی اتحادیه اروپا در حال مطالعه است؛ واکسن سینوواک در مطالعات مختلف میزان اثربخشی بین 50 تا 90 درصد را نشان داده و در حال حاضر مجاز به استفاده در چین ، اندونزی ، برزیل و ترکیه است.

این  واکسن همچنین تحت ارزیابی سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای تأیید استفاده اضطراری قرار دارد و انتظار می رود که تصمیم نهایی تا پایان هفته آینده اعلام شود.

شرکت سینوواک در اوایل آوریل (یک ماه پیش) اعلام کرد، سومین کارخانه تولید واکسن آن با نام کروناوک در بعضی مناطق آماده و قادر است ظرفیت سالانه خود را به دو برابر افزایش دهد که با این حساب  به دو میلیارد دز می‌رسد. این شرکت گفت بیش از ۲۰۰ میلیون دز واکسن سینوواک به کشورهای مختلف ارسال شده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول