اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

خطیب‌زاده: اگر آمریکا اصرار به حفظ تحریم‌ها داشت گفت‌وگوها تاکنون متوقف شده بود

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این‌که نکات اختلافی بین ایران و آمریکا در وین کم نیست و هیأت‌ ایرانی گفت‌وگوها را با دقت و نکته سنجی به پیش می‌برد، تصریح کرد: اگر آمریکا اصرار به حفظ تحریم‌ها داشت، گفت‌وگوها تاکنون متوقف شده بود.

خطیب‌زاده: اگر آمریکا اصرار به حفظ تحریم‌ها داشت گفت‌وگوها تاکنون متوقف شده بود

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی و در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره مطالب منتشر شده به نقل از یک منبع آگاه درباره اصرار آمریکا بر حفظ تحریم‌ها یادآور شد: نکات اختلافی بین ایران و آمریکا در وین کم نیستند و برخی مواضع آمریکا در وین قابل قبول نبوده و از این روست که هیات ایرانی گفت‌وگوهای وین را با دقت و نکته سنجی به پیش می‌برد.

وی درباره اظهارات مطرح شده مبنی بر این‌که آمریکا بر حفظ تحریم‌های فلج کننده علیه ایران اصرار دارد و به بهانه‌های مختتلف به دنبال تحمیل برجامی به مراتب ضعیف‌تر از برجام برجام سال ۲۰۱۵ اظهار داشت: نه‌ تنها این‌ مورد و موارد ادعایی شبیه این غلط است، بلکه همه یقین بدانند اگر آمریکا اصراری بر این گونه امور داشت قطعا تاکنون گفت‌وگوها متوقف شده بود.

به گزارش فارس، خطیب‌زاده روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس گفته بود: سیاست قطعی ایران بازگشت همه جانبه آمریکا به همه تعهداتش ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ و با دقت و کلمه به کلمه است ولذا همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند، در این خصوص نه عجله داریم و نه در بازی فرسایشی وارد می‌شویم.  آن‌چه برای ما مهم است این است که این بازگشت باید یک جا، قطعی و قابل راستی آزمایی باشد. قطعا آن‌چه تدوین می‌شود و قدم‌هایی که برای آمریکا و اقداماتی که انجام می‌دهد، نگاشته می‌شود باید با دقت باشد و هر موقعی متنی به مرحله نگارش می‌رسد یک مقدار با دقت بیشتری جلو می‌رود. (اینجا بخوانید)

گفتنی است پیش از این یک منبع آگاه به شبکه خبری پرس‌تی‌وی گفته بود که آمریکا بر حفظ تحریم‌های فلج کننده علیه ایران اصرار دارد و به بهانه‌های مختلف درصد تحمیل برجامی به مراتب ضعیف‌تر از برجام سال ۲۰۱۵ است. پرس‌تی‌وی در این زمینه به نقل از این منبع آگاه اعلام کرده بود آمریکا بر حفظ ساختار تحریم‌های فلج کننده و به ویژه عدم لغو قانون کاتسا اصرار دارد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول