اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دبی و ابوظبی ایستگاه امن توزیع کالاهای اشغالگران اسرائیلی

یک رسانه قطری گزارش کرد که دو امارت دبی و ابوظبی از طریق بندر «جبل عربی» گذرگاه و ایستگاه امنی برای توزیع کالاهای رژیم صهیونیستی شده‌اند.

دبی و ابوظبی ایستگاه امن توزیع کالاهای اشغالگران اسرائیلی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه قطری «العربی الجدید» در گزارشی تحت عنوان «دبی و عبور امن کالاهای اسرائیلی» گزارش کرد، «هر روز که می‌گذرد، کالاها و تولیدات اشغالگران اسرائیل بیشتر و بیشتر بازارهای عربی را می‌گیرد بخصوص در کشورهایی که روابط سیاسی با اسرائیل را عادی‌سازی کردند».

در این گزارش آمده، «بعد از آنکه بازارهای عربی و مصرف‌کنندگان عربی از سال اشغال فلسطین (۱۹۴۸) و بعد از آن، کالاهای اسرائیلی را تحریم کردند و اعراب نوعی مقاومت شدید در برابر انواع اشکال عادی‌سازی اقتصادی، تجاری و مالی با اشغالگران، از خود نشان دادند، اکنون به نظر می‌رسد که این کالاها از دروازه امارت دبی و [بندر] جبل عربی و از پاساژهای تجاری مختلف [امارات] راه خود را به بازارهای منطقه باز کرده است». 

العربی الجدید نوشت: از زمان عادی‌سازی روابط ابوظبی و تل‌آویو در سپتامبر گذشته [۲۰۲۰] کالاهای اسرائیل راه خود را به بازارها و پاساژهای تجاری امارات بخصوص در امارت دبی و ابوظبی باز کرده و بندر جبل عربی هم در ماه‌های گذشته میزبان کانتینرهای متعددی از کالا و تولیدات اسرائیلی است همچنانکه کشتی‌های تجاری امارات هم در بندر حیفاء اشغالی هم پهلو گرفته است». 

یکشنبه گذشته بورس «طلا و کالا»ی دبی روی اسرائیلی‌ها نیز باز شد و امارات به شرکت‌ها و تجار اسرائیلی طلا اجازه داد که برای اولین بار وارد بورس دبی برای طلا و کالا شوند... اوایل ماه ژانویه گذشته نیز «اوفر جندلمن» سخنگوی عربی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصاویری از میوه‌ها، خرما و سبزیجاتی منتشر کرد که پرچم اسرائیل بر آن بود و وارد بازارهای امارات شده بود. 

کار فقط به صادرات تولیدات اشغالگران اسرائیلی به امارات محدود نشده بلکه تولیدات شهرک‌هایی که همه دنیا آن را به رسمیت نشناخته و خاک آن شهرک‌ها را اشغالی قلمداد می‌کنند نیز با برچسب تولید در کدام شهرک اسرائیلی، به امارات صادر می‌شود. طبق گزارش یدیعوت آحارونوت، این استقبال از کالاهای شهرکهای اسرائیلی، نوعی به رسمیت شناختن این شهرک‌ها تلقی شده است. در همین خصوص شماری از سران شهرک‌های اسرائیلی به امارات سفر کردند تا توافقنامه‌هایی در خصوص صادرات کالا و تولیدات شهرک‌ها در کرانه باختری به امارات را امضا کنند؛ اقدامی که کمک به شهرک‌های اسرائیلی علیه فسطینی‌هاست.

در پایان گزارش این رسانه قطری آمده که  قبل از این اقدامات و تبدیل شدن دبی به ایستگاهی برای صادرات تولیدات شهرکهای اسرائیلی، ابوظبی ایستگاه ترانزیت کالاهای اسرائیلی شده بود... اما سوال این است که ورود کالاهای اسرائیل به امارت‌های دبی،‌ ابوظبی و دیگر مراکز تجاری امارات متوقف می‌شود یا راهش را به دیگر بازارهای عربی و اسلامی تحت برچست «ساخت امارات» و چه بسا «ساخت اسرائیل» باز می‌کند، چرا که دیگر نقاب‌ها افتاده است.

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول