اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ماهانه 10 مجوز مرمت برای حجره‌های بازار زنجان صادر می‌شود

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: در راستای تسهیل و تسریع روند مرمت بازار تاریخی زنجان، ماهانه مجوز مرمت برای 10 حجره‌ از سوی معاونت میراث فرهنگی صادر می‌شود.

ماهانه 10 مجوز مرمت برای حجره‌های بازار زنجان صادر می‌شود

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به تاریخی بودن بازار زنجان اظهار کرد: این بازار طولانی‌ترین بازار سرپوشیده کشور است.

وی تصریح کرد: بازار زنجان از نظر تولید و نوع فعالیت به هشت راسته از جمله راسته زرگرها، کفاش‌ها، بزازها، سراج‌ها و چند راسته دیگر تقسیم می‌شود به همین خاطر در قدیم نقش مؤثری در عرضه کالاها ایفا می‌کرده است از همین رو اهمیت بسیاری دارد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اینکه بازار زنجان یکی از مکان‌های توریسی و جذب گردشگر استان محسوب می‌شود، اضافه کرد: از همین رو حجره‌های بازار تاریخی زنجان همه‌ساله تعمیر، مرمت و حفاظت می‌شوند.

ارجمند گفت: عملیات مرمتی بازار تاریخی زنجان با جلب مشارکت اصناف و بازاریان انجام و در راستای تسهیل و تسریع روند مرمت بازار تاریخی زنجان، ماهانه مجوز مرمت 10 حجره‌ از سوی معاونت میراث فرهنگی صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعمیر و مرمت بازار زنجان بر اساس مقررات مطابق الگوهای معماری بازار زنجان انجام می­‌شود، گفت: در طرح بازسازی و مرمت، بازارها شکل امروزی پیدا نمی‌کنند بلکه با همان شکل قدیم خود و با هماهنگی معاونت میراث فرهنگی و کسبه مورد بازسازی قرار می‌گیرند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای انجام وظایف قانونی و حفاظت از اماکن، تجهیزات و اموال منقول و غیرمنقول وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گشت زنی و بازدید مستمر از سوی مأموران یگان حفاظت استان انجام می‌شود، اضافه کرد: در جریان این گشت‌زنی‌ها، حفاری‌های غیرمجاز، تخریب، ساخت‌وساز و تجاوز به حریم آثار تاریخی استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی بیان اینکه کلیدواژه صیانت از بازار زنجان، پایش، مرمت مداوم و مشارکت بازاریان، است، افزود: لازمه صیانت و حفاظت از بازار تاریخی زنجان به‌عنوان یک اثر فرهنگی جهانی جلب مشارکت بازاریان است که طی سال‌های اخیر، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان توانسته با حمایت‌های اصناف بازار تاریخی به این مهم جامع عمل بپوشاند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول