اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کلنگ‌زنی‌های دقیقه نودی شهرداری ساری؛ پروژه‌های مردمی یا گارد انتخاباتی

سرپرست شهرداری ساری در حالی که این روزها کلنگ به دست گرفته و در سطح شهر می‌چرخد که عمر پروژه‌های که قرار است به بهره‌برداری برساند با مدت زمان دوران مدیریتی‌اش همخوانی ندارد.

کلنگ‌زنی‌های دقیقه نودی شهرداری ساری؛ پروژه‌های مردمی یا گارد انتخاباتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،ضرب‌المثل سنگ بزرگ بلند کردن نشانه نزدن است این روزها حکایت شهرداری ساری است.

کلنگ‌زنی همزمان چهار پروژه در یک روز درست در آستانه انتخابات از این دست اقدامات کم‌نظیری است که تنها در مازندران و در شهر بدون عضو شورای شهر اتفاق می‌افتد.

البته در سنوات گذشته و زمانی که ۹ کرسی شورای شهر فعال بود اقدامات مشابه کلنگ‌زنی‌های تبلیغاتی را در شهر شاهد بودیم اما وقتی شورایی در کار نیست، سرپرست شهردار ساری هنوز وضعیت مدیریتی‌اش هم مشخص نیست چطور نسبت به کلنگ‌زنی‌ها دقیقه ۹۰ همت گماشته است؟

 کلنگ‌زنی‌ها که عاقبت آن از هم اکنون مشخص بوده و می‌توان حدس زد که  از خبرسازی در فضای مجازی بالاتر نمی‌رود و حتی به مراحل طرح‌های مطالعاتی هم شاید نرسد.

حضور سرپرست شهردار ساری در ساخت پردیس سینمای ساری، کلنگ‌زنی همزمان چهار پروژه در طول یک روز سنگ بزرگی است که حتی ممکن است شهردارانی که با رای شورا و تایید استانداری بر مسند کار نشستند، تمایلی به انجام آن ندارند آن هم در شرایطی که شهرداری ساری از وضعیت منابع اعتباری شهرداری گلایه دارد و در پرداخت حقوق کارکنان شرکتی با چالش مواجه شده است.

یکی از مهم‌ترین پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری ساری بهره‌بردرای پل کابلی و راه دسترسی آن است که قرار بود در مدیریت قبلی شهرداری ساری تا ۲۲ بهمن ماه سال گذشته به اتمام برسد اما عمر مدیریتی شهرداری برای تکمیل این پروژه کفاف نداد و این پروژه تقریبا رو به فراموشی است.

از نهضت آسفالت در شهر خبری نیست و چاله‌چوله‌های بزرگ شهر محل گلایه بسیاری از شهروندان است، وضعیت نامناسب آسفالت در کوچه پس کوچه‌های شهری که اعتبار آن از محل عوارض و نوسازی مردمی تامین می‌شود، ناراحت کننده است.

اگر مدیران شهری بنای دیده شدن فعالیت خویش در حوزه شهری دارند طرح نهضت آسفالت را در دوره عمر مدیریتی کوتاه خویش کلید بزنند که زمینه بیشتر دیده شدن فعالیت‌شان را در پی داشته و هم به ثواب نزدیک است.

در ارتباط با پروژه‌های که کلنگ‌زنی شده بنا بر اخباری که از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری ساری منتشر شده نه مدت زمان بهره‌برداری آن مشخص شده و نه میزان اعتباری که قرار است برای این امر اختصاص پیدا کند.

به صورت کلی در شهرداری‌ها زمانی که پروژه‌ای آغاز می‌شود چون محل تامین منابع مالی شهرداری مشخص است حتی بسیاری از شهرداران روز شمار بهره‌برداری را در اختیار شهروندان و افکار عمومی قرار می‌دهند اما چهار پروژه کلنگ‌زنی شده در اخباری که از سوی شهرداری منتشر شده اشاره‌ای به میزان اعتبار و مدت زمان بهره‌برداری آن نشده است.

از طرفی مرسوم است در روزها و ماه‌های آخر مدیریتی مسؤولان ثمره و تلاش کار خویش را بهره‌برداری کنند نه اینکه کلنگ به دست برای آغاز عملیات از خودشان عکس و تصویر به جای بگذارند.

درست است که عمر مدیریتی مرادی در شهرداری ساری چندان طولانی نیست اما اگر بنای کلنگ‌زنی دارد پروژه‌های را در دست بگیرد که تا مدت زمان حضورش به اتمام می‌رسد و گرنه همان پیگیری آسفالت کوچه پس کوچه‌های شهر دم دستی‌ترین پروژه است که در روز افتتاحیه به اتمام می‌رسد و بلند کردن سنگ‌های بزرگ را بگذارد برعهده شهردرای که توسط شورای ۹ نفره در آینده انتخاب می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول