اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

صادقی: راهبرد اصلاح‌طلبان مشارکت فعال در انتخابات است/ مطالب ظریف از سر خیرخواهی نسبت به رهبری و نظام بود!

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهبرد اصلاح‌طلبان مشارکت فعال در انتخابات است گفت: به‌نظر من ظریف دغدغه خدمتگزاری داشته و از این رو مطالبی از سر خیرخواهی نسبت به رهبری و نظام و انقلاب بیان کرد.

صادقی: راهبرد اصلاح‌طلبان مشارکت فعال در انتخابات است/ مطالب ظریف از سر خیرخواهی نسبت به رهبری و نظام بود!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه فرهیختگان گفت‌وگویی با محمود صادقی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و عضو نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان پیرامون آخرین شرایط انتخاباتی اصلاح‌طلبان انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

ظریف تاکنون ابراز تمایلی برای کاندیداتوری نداشته است

- درباره ظریف تاکنون بحثی در جبهه اصلاحات صورت نگرفته است، البته برخی احزاب یا اشخاص نسبت به وی ابراز تمایل کرده‌اند و بعضا برای ترغیب او مذاکراتی هم شده است.

- ایشان تاکنون ابراز تمایلی نداشته است و همان‌طور که در مصاحبه‌ها گفته، کار تخصصی او در عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی است و به همین دلیل تاکید دارد هرکسی از من کمک بخواهد در این حوزه کمک می‌کنم ولی در حوزه ریاست‌جمهوری آمادگی ندارم.

ظریف دغدغه خدمتگزاری دارد، صوت او نمی‌تواند دلیل ردصلاحیت باشد!

- انتشار فایل صوتی به‌نظر من تاثیری در جایگاه او از لحاظ اینکه باعث تردید در صلاحیت ایشان در شورای نگهبان شود، ندارد.

- هدف ظریف بیان واقعیت‌ها و تجارب زیسته در مناسبات بین‌المللی ایران بوده و می‌تواند سرمایه دانشی و بیان یک تجربه برای آیندگان باشد.

- به‌نظر من ظریف دغدغه خدمتگزاری داشته و از این رو مطالبی از سر خیرخواهی نسبت به رهبری و نظام و انقلاب بیان کرد اما رویکرد کلی او ضرورت هم‌افزایی بخش‌های مختلف در سیاست خارجی است که در دو واژه دیپلماسی و میدان در کلام ایشان مطرح شده است.

هدف از انتشار صوت مصاحبه ظریف، جلوگیری از احیای برجام است

- نوعی سوءاستفاده از انتشار تقطیع‌شده این فایل صوتی در رسانه‌های بیگانه به‌ویژه رسانه وابسته به عربستان‌سعودی انجام شده است.

- من آن را همانند انفجار در تاسیسات هسته‌ای نطنز و در راستای اثرگذاری و اخلال در مذاکرات وین و جلوگیری از احیای برجام و اخلال در فرآیند تنش‌زدایی در روابط بین‌المللی تلقی می‌کنم.

اصلاح‌طلبان قطعا از لاریجانی حمایت نمی‌کنند

- تا جایی که من در جریان هستم نگرش غالب و قاطعی میان جبهه اصلاحات وجود دارد که از کاندیدای غیراصلاح‌طلب حمایت نکنند.

- بنابر سازوکاری که طراحی‌شده و مصوباتی که جبهه اصلاحات ایران در این راستا داشته است آنها بنا دارند کاندیدای واحد اصلاح‌طلب و اجماعی داشته باشند.

- البته حساب جهانگیری و محسن هاشمی از لاریجانی جداست؛ چراکه این دو نفر عضو یکی از احزاب جبهه اصلاحات هستند اما لاریجانی هیچ نسبت تشکیلاتی با اصلاحات ندارند و دارای دیدگاه اصلاح‌طلبی نیست.

اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه از حضور در انتخابات انصراف نداده‌اند

- راهبرد قطعی و اعلام‌شده اصلاح‌طلبان مشارکت فعال در انتخابات است.

- بنابر سازوکارها و معیارهایی که اصلاح‌طلبان اعلام کرده‌اند درصورتی که انتخابات آزاد و رقابتی شکل بگیرد و امکان رقابت منصفانه وجود داشته باشد، قطعا کاندیدا معرفی می‌کنند و اگر نداشته باشند مانند انتخابات اسفند۹۸ فهرستی ارائه نمی‌کنند.

- عدم معرفی کاندیدا به‌معنای عدم شرکت در انتخابات نیست و در عین حال مردم را به شرکت در انتخابات فرا می‌خوانند بدون اینکه کاندیدای خاصی مورد حمایت باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول