اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

موج جدید کرونا اقتصاد اروپا را برای دومین بار وارد رکود سنگین کرد

موج جدید شیوع ویروس کرونا در اروپا باعث شد تا هم حوزه یورو و هم اقتصاد اتحادیه اروپا برای دومین بار در یک سال گذشته وارد رکود شوند.

موج جدید کرونا اقتصاد اروپا را برای دومین بار وارد رکود سنگین کرد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، ارزیابی‌های اولیه توسط سازمان آمار اتحادیه اروپا موسوم به یورواستات حاکی از آن است که شکل گرفتن موج جدید کرونا در سطح اروپا باعث شده تا هم در حوزه یورو و هم کل اتحادیه اروپا برای دومین بار در یک سال گذشته شاهد رکود سنگین اقتصادی باشند. بر همین اساس بین ماه‌های ژانویه و مارس سال جاری نسبت به سه ماهه پایانی سال 2020 اقتصاد 19 کشور عضو یورو رشد منفی 0.6 درصدی داشته و این رقم برای کل اتحادیه اروپا 0.4 درصد بوده است. 

در سه ماهه نخست سال 2021 همچنین اقتصاد حوزه یورو منفی 1.8 درصد و اقتصاد اتحادیه اروپا منفی 1.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کوچک‌تر شده است. در حالی در سه ماهه نخست امسال حوزه یورو و اتحادیه اروپا رشد منفی اقتصادی را به ثبت رسانده است که به خاطر شیوع ویروس کرونا اقتصاد آنها در سه ماهه پایانی سا ل2020 هم رشد منفی داشت. با این حساب می‌توان گفت که اقتصاد حوزه یورو و اتحادیه اروپا از نظر فنی وارد رکود سنگین شده است؛ چراکه طی دو دوره سه ماهه متوالی رشد منفی داشته است. 

اتحادیه اروپا در نیمه نخست سال 2020 هم که شیوع ویروس کرونا باعث شد شاهد اعمال قرنطینه‌های سراسری در کشورهای اروپایی باشیم، درگیر رکود سنگین شد. آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا از جمله کشورهایی بود که در سه ماهه نخست سال جاری بیشترین افت تولید ناخالص داخلی را پس از پرتغال و اسپانیا به ثبت رساند. تولید ناخالص داخلی آلمانی‌ها در این مدت منفی 3 درصد رشد داشته است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول