اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پیگیری یک گزارش/ عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت جاده دیوزناو به زودی آغاز می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: اسناد مناقصه برای احداث و بهسازی جاده روستای دیوزناو تهیه شده و مشغول انتخاب پیمانکار برای احداث مسیر هستیم در صورتی تامین اعتبار این پروژه به زودی وارد فاز اجرا خواهد شد.

پیگیری یک گزارش/ عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت جاده دیوزناو به زودی آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، دوم اردیبهشت ماه امسال در قالب گزارشی با عنوان «نبض تولید در دیوزناو» می‌تپد» به ظرفیت‌ها و مشکلات روستای دیوزناو از توابع شهرستان سروآباد پرداختیم.

دیوزناو به واسطه ایجاد یکی از بزرگترین مجتمع‌های پرورش ماهی توانسته زمینه مهاجرت معکوس جمع زیادی از اهالی را فراهم کند و چرخه اقتصادی فعال و پایداری در آن فراهم شود البته وجود برخی از مشکلات موجب شده که این چرخه اقتصادی با محدودیت‌هایی مواجه شود که مهم‌ترین مسئله نبود راه دسترسی مناسب است.

مردم روستای دیوزناو با اشاره به وعده‌هایی که از سوی مدیریت ارشد استان در مورد بهسازی این راه دسترسی در خردادماه سال گذشته داده شده بود، ولی جامه عمل به خود نپوشیده است خواستار پیگیری این مطالبه و رساندن صدایشان به گوش مسئولان بودند.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان در پیگیری خبرنگار فارس اظهار کرد: در سفر استاندار کردستان به دیوزناو که با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، راهداری و مدیرکل وقت راه و شهرسازی استان صورت گرفت، آقای استاندار کردستان نسبت به بهسازی این مسیر قول داد و در همان سفر نیز تامین اعتبار شد.

خالد جعفری با بیان اینکه سال‌ها بهسازی این جاده را پیگیری کردیم، گفت: دستورات لازم برای تسطیح این مسیر هم صادر شد که باید تا این مقطع انجام شده باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان هم گفت: در بازدید از دیوزناو اعتبارات لازم برای اجرای این پروژه تعیین شد البته اگرچه حوزه راه روستایی در دایره وظایف و حیطه کاری اداره کل حمل و نقل جاده‌ای است اما این پروژه به خود راه و شهرسازی واگذار شد و تامین اعتبار هم صورت گرفت.

محمدراشد مدرس‌گرجی افزود: اول گفتند راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یک سری اقدامات را انجام دهد و بعد به پیمانکار داده شود در همین راستا بعد از آن سفر جلساتی برگزار شد نهایتا تصمیم بر این شد که برای به نتیجه رسیدن این پروژه باید به صورت اساسی کار شود چراکه با ماشین‌آلات راهداری کار جلو نخواهد رفت و زمان‌بر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مناقصه طرح برگزار شده و اعتبار مورد نیاز به اداره کل راه و شهرسازی واگذار شد تا در سال 99 کار شروع شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان هم اظهار کرد: برای این پروژه اقدام به اخذ ترک تشریفات و قرار شد اعتبارات آن از محل پروژه کامیاران ـ مریوان تامین اعتبار شود اما به دلیل کمبود اعتبار در سال گذشته، منجر به عقد قرارداد نشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مشغول تهیه اسناد مناقصه این پروژه هستیم که بعد از تهیه اسناد پروژه به پیمانکار واگذار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: کار در حوزه راه بدون اعتبارات لازم ممکن نمی‌شود و احداث راه در مسیر صعب‌العبور دیوزناو هزینه‌بردارتر است.

مرادی افزود: رایزنی‌ و پیگیری‌ لازم برای تامین اعتبار پروژه به صورت جدی در حال انجام است و به محض تامین اعتبار فوری عملیات اجرایی شروع خواهد شد.

وی گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعتبار این پروژه را تامین کرده اما کافی نبوده است.

وی افزود: چون تامین اعتبار این پروژه از محل پروژه کامیاران مریوان انجام می‌گیرد و خود پروژه مسیر کامیاران ـ مریوان خودش هم کسر اعتبار داشته کل اعتبار مورد نیاز برای مسیر دیوزناو تامین نشده است.

مرادی اذعان کرد: برای کل پروژه کامیاران ـ مریوان در سال گذشته ۲۲ میلیارد تومان اوراق، نقدی و قیر هزینه شده ضمن اینکه در حال حاضر مانده مطالبات پیمانکاران این مسیر 25 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول