اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رایزنی 3 رئیس جمهور در مورد اوضاع مرزی تاجیکستان و قرقیزستان

رئیس جمهور ازبکستان در گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه با همتایان تاجیک و قرقیز اوضاع در مرز تاجیکستان و قرقیزستان را بررسی کرد.

رایزنی 3 رئیس جمهور در مورد اوضاع مرزی تاجیکستان و قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان امروز در گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه با «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان اوضاع در مرز تاجیک و قرقیز را بررسی کرد.

میرضیایف در گفت‌وگوی تلفنی با «امامعلی رحمان» از توافقات به دست آمده توسط طرف های تاجیک و قرقیز برای حل و فصل اوضاع موجود و جلوگیری از شعله ور شدن آتش تنش‌ها استقبال کرد.

همچنین بر اهمیت حل و فصل مسائل موجود تنها از طریق گفت‌وگو و رایزنی ها با تأکید بر روابط دوستی، حسن همجواری و شراکت تاکید شد.  

در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین روند تمهیدات سفر قریب الوقوع در سطح عالی به تاجیکستان نیز بررسی شد.

علاوه بر این، بر اهمیت تعیین مشترک نقطه جدید گسترش همکاری های همه جانبه ازبکستان و تاجیکستان برای چشم انداز بلندمدت تاکید شد.

«شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در گفت‌وگوی تلفنی دیگر با «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان مسائل روز همکاری های منطقه ای و دوجانبه را بررسی کرد.  

رؤسای جمهور اوضاع موجود و راه های حل و فصل سریع اوضاع در مرز قرقیز و تاجیک را بررسی کردند. رؤسای جمهور با رضایتمندی بر توافقات به دست آمده بین طرف های قرقیزستان و تاجیکستان مبنی بر حل و فصل اوضاع موجود و جلوگیری از شعله ور شدن  آن تاکید کردند.

همچنین تاکید شد که تمام مسائل موجود باید تنها بر اساس دیالوگ با روح روابط دوستی چندقرنی، حسن همجواری و شراکت حل و فصل شود.  

رؤسای جمهور همچنین مسائل اجرایی عملی تصمیمات و قراردادهای مشترک تصویب شده در چارچوب نشست در شهر «تاشکند» در ماه مارس سال جاری میلادی را نیز مورد بررسی قرار دادند.

در این تماس تلفنی همچنین بر اهمیت تداوم تبادلات موثر و گسترش همکاری های متقابل با هدف اجرایی تعهدات و پیشبرد طرح های اولویت دار تاکید شد.  

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول