اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ادامه حیات انسانیت و انقلاب مرهون فرهنگ شهادت است

شهردار قم فرهنگ ایثار و شهادت را ادامه دهنده مسیر انقلاب اسلامی دانست و گفت: ادامه حیات انقلاب اسلامی و بلکه حیات انسانیت به ترویج این فرهنگ وابسته است.

ادامه حیات انسانیت و انقلاب مرهون فرهنگ شهادت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد عصر امروز و در آیین رونمایی از طرح جدید تابلو کوچه های مزین به نام شهدا با عنوان «کوچه های آسمانی» با تقدیر از همه خدمتگزاران این عرصه، جهاد در راه حفظ دین خدا را «إحدی الحُسنیین» خواند و بیان داشت: این تعبیر بیانگر آن است که حاضران در این عرصه به یک بُرد دوطرفه دست خواهند یافت، یعنی اگر در این راه کُشته شوند، شهید خواهند بود و اگر هم به پیروزی برسند، همان پیروزی برای آنان مغتنم است.

وی در ادامه به برخی آیات قرآن در موضوع شهید و شهادت توجه داد و خاطر نشان کرد: آیات الهی نشان می دهد شهدا زنده هستند و نزد پروردگارشان متنعّم هستند، بویژه آن که این تنعّم با تعبیر فعل مضارع «یرزقون» بیانگر استمرار این نعمت و تنعم است.

شهردار قم سپس شهدا را افراد واصل شده به مقصد نهایی خواند و یادآور شد: البته در این مسیر کسانی هم هستند که تلاش می کنند تا همچنان در این عرصه استوار باقی بمانند، همان افرادی که شهدا به آنان ندا می دهند که خوف و حُزن به خود راه ندهند.

وی با تصریح بر این که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سبب تداوم مسیر انقلاب اسلامی بوده است اذعان کرد: به هر حال در جریان هشت سال دفاع مقدس، بسیاری از کشورها به صورت مستقیم و غیرمستقیم به جنگ علیه ما اقدام کردند، اما در نهایت این انقلاب اسلامی بود که باقی ماند و همچنان نیز به راه خود ادامه داده است.

سقائیان نژاد در عین حال به گام دوم انقلاب اسلامی و بیانیه مربوط به آن اشاره کرد و بیان داشت: وحدت کلمه، توجه به همبستگی و توانستن ها و همچنین توجه به ایثار از جمله نکات کلیدی در این بیانیه است که باید مورد توجه همگان بویژه نسل جوان باشد.

وی با بیان ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد: ادامه حیات انقلاب اسلامی و بلکه انسانیت به این فرهنگ و مکتب شهدایی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی (ره) وابسته است، از این رو مدیریت شهری هم تلاش می کند تا اهتمام لازم را در اقدامات و برنامه های خود و برای ترویج این فرهنگ در دستور کار داشته باشد.

شهردار قم همچنین فاز نخست طرح جدید تابلو کوچه های مزیّن به نام شهدا را شامل ۲ هزار کوچه در قم اعلام و ابراز امیدواری کرد این طرح پس از برطرف شدن عیوب احتمالی و به همت همه مسؤولان در سراسر کشور اجرایی شود.

انتهای پیام/۷۸۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول