اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

حقیقت ماجرای درگیری در «در تنگ» سلسله و کلیپ قطع درختان گردو توسط مامورین

برخی افراد با عنوان کردن قطع درختان گردو توسط مامورین سعی در مظلوم نمایی و به حاشیه کشاندن اصل ماجرا برای جلوگیری از اجرای قانون در بازگرداندن منابع ملی بودند که به گفته پلیس این افراد نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند.

حقیقت ماجرای درگیری در «در تنگ» سلسله و  کلیپ

خبرگزاری فارس لرستان – سلسله:‌ روز گذشته پخش کلیپی از تیراندازی در روستای «در تنگ» کهمان خبرساز شد. اما ماجرا چه بود ؟ دیروز عوامل دادستانی و نیروی انتظامی برای باز گرداندن قسمتی از اراضی ملی حاشیه رودخانه در روستا حاضر می‌شوند.

جزئیات درگیری مردم محلی با ماموران انتظامی

گفته می‌شود چند خانواده و فرد خاص در منطقه «در تنگ» کهمان اقدام به تصرف منابع ملی و حریم رودخانه کرده‌اند که دادگاه رای رفع تصرف بر علیه این افراد صادر می‌کند و آنجایی که این افراد از قبل از اجرا حکم خبردار شده بودند سعی در جلوگیری اجرای حکم قانونی برای بازگرداندن زمین‌های تصرف شده می‌کنند.

متاسفانه با وجود حکم قانونی برای رفع تصرف مناطق مشخص شده اما اهالی از اجرای قانون جلوگیری کرده و نهایتا با ماموران انتظامی و منابع طبیعی درگیر می‌شوند.

کار به آنجا کشیده می‌شود که با توجه به تاکید حکم دادستانی عوامل اجرایی و انتظامی حاضر در منطقه بر اجرای حکم و رفع تصرفات تاکید می‌کنند، اما در همین حین برخی از افراد محلی که دارای سلاح ساچمه‌ای نیز بوده‌‌اند، اقدام به تیراندازی به سمت پلیس می‌کنند تا جلوی اجرای حکم قانون را بگیرند.

پس از تیراندازی از سوی چند نفر از این افراد که دارای هویت مشخص نیز بوده‌اند، عوامل انتظامی نیز بر مبنای وظیفه قانونی خود با متخلفان درگیر می‌شوند. 

بنا بر اطلاعات کسب شده توسط خبرنگار فارس در پی درگیری‌های صورت گرفته چند نفر از طرفین از حمله چند مامور پلیس زخمی شده‌اند، اما کسی در این ماجرا کشته نشده است. 

موضوع قابل توجه در این ماجرا این بوده که متخلفان با آگاهی کامل از اینکه قرار است چه ماجرایی رخ دهد، تعدادی از اهالی و اقوام و اعضای خانواده و زن و کودک خود را نیز به محل می‌برند تا شاید از این طریق جلوی اجرای قانون را بگیرند. 

 

واقعیت کلیپ "قطع درختان گردو توسط مامورین"

بر همین اساس و پس از وقوع درگیری‌ها چند نفر از همین اقدام به تصویر برداری کرده‌ و آن را با عنوان "قطع درختان گردو توسط مامورین" در فضای مجازی پخش می‌کنند.

واقعیت این است که قطع درختان به عنوان حکم اصلی دادستانی مطرح نبوده اما با توجه به اهمیت جلوگیری از تصرف منابع ملی و همچنین آزادسازی حریم رودخانه تعدادی درخت که توسط متخلفان به صورت هدفمند و با نیت تصرف حریم رودخانه کاشته شده است نیز با استفاده از دستگاه جابه جا می‌شوند تا حریم رودخانه آزاد شده و از ایجاد انحراف و تغییر مسیر آب نیز در مواقع بارش باران نیز جلوگیری شود. 

برخی افراد با عنوان کردن "قطع درختان گردو توسط مامورین" سعی در مظلوم نمایی و به حاشیه کشاندن اصل ماجرا برای جلوگیری از اجرای قانون در بازگرداندن منابع ملی بودند که به گفته پلیس این افراد نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند. 

حاکم شدن فضای آرام بر منطقه

پیگیری‌های خبرنگار فارس حاکی از آن است که در حال حاضر جو آرامی در آن منطقه حاکم بوده و مشکل خاصی وجود ندارد. 

در همین راستا مهدوی‌کیا فرماندار سلسله نیز تاکید کرده است که این اقدامات که از سوی برخی افراد خاص صورت گرفته، مانع اجرای قانون و رفع تصرفات منابع طبیعی و ملی که خواسته مردم است، نخواهد شد. 

 

راه مردم منطقه از متخلفان جدا است

وی همچنین گفته است که این ماجرا صرفا مربوط به افرادی خاص بوده و هرگز همه مردم «در تنگ» منطقه کهمان شامل این ماجرا و اینگونه تخلفات نبوده‌اند و راه مردم منطقه از متخلفان جدا است. 

به گفته مهدوی‌کیا این اقدامات در راستای مطالبه مردمی بوده و عده‌ای با بی‌قانونی نمی‌توانند جلوی اجرایی قانون را بگیرند. 

بر اساس این گزارش منطقه کهمان در سالیان اخیر مورد توجه ویژه افراد متومل نیز قرار گرفته است و عده‌ای به دنبال ویلاسازی گسترده در محل هستند؛ موضوعی که باعث می‌شود مردم عادی کمتر بتوانند از حضور در این منطقه خوش آب و هوا لذت ببرند. 

دستگیری هنجار شکنان توسط پلیس 

در همین راستا جانشین فرمانده انتظامی استان لرستان نیز ماجرا را بدین شکل شرح داد: در اجرای حکم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سلسله مبنی بر اینکه چندین هکتار از اراضی ملی در اطراف سراب کهمان به صورت غیر قانونی توسط اهالی منطقه تصرف شده و حکم خلعیت آنان صادر گردیده بود ، نیروی انتظامی جهت اجرای حکم مقام محترم قضایی وارد عمل شده که چند نفر از ارازل و اوباش با سلاح ساچمه زن به صورت نیروی انتظامی و مردمی که تجمع کرده بودند مبادرت به تیر اندازی نمودند و چند نفر از کارکنان نیروی انتظامی و اهالی محلی مجروح شدند. 

وی افزود : نیروی انتظامی جهت دستگیری آنان اقدام و تعداد ٧ نفر از افراد مخل نظم و امنیت دستگیر و تلاش جهت دستگیری سایرین ادامه دارد.

میراحمدی خاطر نشان کرد: همچنین تعداد ۳ نفر از افرادی که با انتشار کلیپ مقرضانه در فضای مجازی قصد تشویش  اذهان عمومی مردم را داشتند دستگیر شدند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول