اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

این ۸۰ نفر همه فن حریف، در امور خیر اولویت‌دار فعالند/ جهادگرانی که کارگران را مهمان سفره کرم کردند

مدیر گروه جهادی شهید سلیمانی هدف تشکیل گروه را محرومیت‌زدایی و خدمت رسانی خواند و ابراز داشت: شعار گروه پرداختن به امور خیر اولویت‌دار بر زمین مانده در سراسر کشور عزیزمان ایران است.

این ۸۰ نفر همه فن حریف، در امور خیر اولویت‌دار فعالند/ جهادگرانی که کارگران را مهمان سفره کرم کردند

به گزارش خبرگزاری فارس در نجف‌آباد، پیمان قربانی‌پور درباره فعالیت و تشکیل گروه جهادی شهید سردار قاسم سلیمانی  در نجف‌آباد بیان کرد: حدود سه ماه است که گروه  با حضور ۴۰ طلبه جهادگر، ۲۳ دانش‌آموز جهادگر، ۱۲ خواهر جهادگر و حدود ۱۸ نفر دانشجوی جهادگر تشکیل شده است.

مدیر گروه جهادی شهید سلیمانی هدف تشکیل گروه را محرومیت‌زدایی و خدمت رسانی خواند و ابراز داشت: شعار گروه پرداختن به امور خیر اولویت‌دار بر زمین مانده در سراسر کشور عزیزمان ایران است.

وی در رابطه با بیماری کرونا و کارهای انجام شده در زمان شیوع گسترده این ویروس عنوان کرد: طلاب و فضلای گروه جهادی تا کنون در چند نوبت جداگانه به بیمارستان‌ها اعزام شده  تا در کنار کادر درمان به بهبود بیماران کرونایی کمک کنند. هم‌اکنون نیز تمام اقدامات جهت تجهیز و تدفین اموات کرونایی در آرامستان بهشت فاطمه یزدانشهر نیز توسط طلاب جهادگر در گروه جهادی شهید سلیمان انجام می‌شود که پرسنل دفتر متوفیات نیز همکاری قابل ستایشی با جهادگران داشته‌اند.

 

قربانی‌پور تصریح کرد: پرداخت اجاره خانه ایتام، توزیع سبد معیشتی، پرداخت کمک هزینه درمان، اهدای لباس به نیازمندان و در مباحث فرهنگی هم گروه جهادی در مسأله روضه‌های خانگی و اهدای مبالغی جهت برگزاری آن و دورهمی‌های خانوادگی که در شرایط کرونا اجتماعات ممنوع شده در دو نوبت انجام شد.

مدیر گروه جهادی شهید سلیمانی یکی دیگر از اهداف گروه را انجام کارهای عام‌المنفعه در سراسر کشور خواند و افزود: علاوه بر اهدای مبالغی در شهرستان‌ نجف آباد در شهرستان‌های همجوار همچون تیران و کرون، لنجان، خمینی‌شهر و شهرستان اصفهان با برگزاری بیش از پنجاه روضه خانگی انجام شده است.

وی استفاده از فضای مجازی در دوران کرونا را اصلی مهم دانست و ابراز داشت: برنامه‌های فرهنگی چند مسجد را برای گروه سنی کودک و نوجوان با آموزش در فضای مجازی داریم به این ترتیب که نوجوانان و کودکان در خانه نماز می‌خوانند و در فضای مجازی هم از برنامه های دینی و تربیتی بهره می‌برند، جوایز و هدایای این عزیزان را گروه جهادی به آن‌ها تقدیم می‌کند.

قربانی‌پور شعار جهادگران را در گروه جهادی شهید قاسم سلیمانی پرداختن به امور خیر اولویت‌دار و بر زمین مانده در سراسر ایران عنوان کرد و گفت: طی فعالیت‌هایی جداگانه برای منطقه محروم رودبار در جنوب استان کرمان یک نوبت از محل کفارات مومنین تعداد زیادی نان و یک نوبت نیز با انتشار فراخوان در فضای مجازی از مردم درخواست کردیم لباس‌هایی که استفاده نمی‌کنند و نو است را برای اهدای به فقرا به ما برسانند.

مدیر گروه جهادی شهید سلیمانی افزود: حدود ۵۰۰ دست لباس که ضدعفونی و خشک‌شویی شده از طرف مردم و ۱۵۰ دست لباس نو نیز خریداری شده توسط خیرین گروه جهادی در بین نیازمندان این منطقه محروم توزیع شد؛ در زلزله سی‌سخت نیز با هماهنگی گروه‌های اعزام‌کننده از استان اصفهان اعزام جهادگر داشتیم.

 

وی آخرین اقدام گروه جهادی شهید قاسم سلیمانی را بسیار خاص دانست و گفت: در نیمه ماه مبارک رمضان رمضان به یُمن قدوم با برکت امام مجتبی(ع) یک ایده جذاب و بی‌سابقه به ذهنمان زد که صبح روز پانزدهم ماه رمضان با یک دستگاه اتوبوس در شهرستان نجف‌آباد از  محل‌هایی که کارگران فصلی تجمع می‌کنند تعدادی کارگر را بدون اطلاع که قرار است چه اتفاقی بیفتد جمع‌آوری کردیم.

قربانی‌پور در ادامه تصریح کرد: به آن‌ها می‌گفتیم کارگر احتیاج داریم و درب مسجد جامع حضرت ولیعصر(عج) پیاده‌شان می‌کردیم، طی انجام من با لباس شخصی بودم و وقتی در فضای مسجد قرار گرفتند و منتظر بودند که بدانند کارشان چیست با لباس طلبگی خدمتشان می‌رسیدم.

مدیر گروه جهادی شهید سلیمانی افزود: بندگان خدا تصور می‌کردند سرکارشان گذاشتیم، بعضی از این عزیزان قسم جلاله می‌خوردند که از ابتدای امسال تنها دو یا سه روز را مشغول به کار بوده‌اند و بقیه ایام بیکار. به آن‌ها می‌گفتیم که شما امروز مهمان کریم اهل بیت امام مجتبی(ع) هستید و یک پک کامل معیشتی شامل یک کیسه برنج، روغن، حبوبات، رب گوجه و یک پاکت مزد روزشان به آن‌ها تقدیم شد که واکنش‌های خیلی خوبی داشت و باعث خرسندی ما شد، سپس با همان اتوبوس همه این عزیزان را درب منازلشان می‌رساندیم.

 

وی استفاده از فضای مجازی را رکن اصلی فعالیت گروه خواند و اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که ما هیچ خیر و نیکوکاری را در فضای حقیقی نداریم، یعنی یک نفر که ما بنشینیم با او درباره موضوعی گفت وگو کنیم و از او هزینه‌ای جهت کاری بگیریم و او بانی خیر شود تا این لحظه هرگز نبوده و ما تمام هزینه‌های جاری گروه جهادی را از صفحه شخصی خودم در  فضای مجازی جمع‌آوری می‌کنم. وقتی مدارک مستند تصویری و فاکتورها را استوری می‌کنم دنبال‌کننده‌های بنده مبالغ را واریز و کمک می‌کنند و کار مردم حل شود.

قربانی‌پور در پایان مشکلات پیش رو گروه جهادی را این‌گونه عنوان کرد: عدم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در ارائه تسهیلات به گروه برای راه اندازی مشاغل خانگی یا کارگاه‌های مختلف مثل اعطای وام و عدم همکاری در صدور مجوزات لازم از عمده ترین مشکلات پیش رو است.

انتهای پیام/63109/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول