اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

سردارسلیمانی با حضور در «میدان» زمینه «دیپلماسی» را فراهم کرد

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه شهید سلیمانی با حضور در میدان زمینه را برای دیپلماسی فراهم کرد گفت: با اینکه مدافعان حرم، میدان را به نحوی طراحی کردند که تقویت‌کننده دستگاه دیپلماسی باشد، اما خط مقدم دیپلماسی، با خطاهای سیاسی نتوانستند از این فرصت استفاده کنند.

سردارسلیمانی با حضور در «میدان» زمینه «دیپلماسی» را فراهم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در جمع پاسداران سپاه انصارالحسین(ع) همدان، با بیان اینکه آیات فراوانی در قرآن دعوت به «تفقه» می‌کند، اظهار کرد: «تفقه» در دین به معنای شناخت واقعی دین است.

وی با بیان اینکه بعضی از افراد دیندار یهودی و نصرانی به لحاظ انتساب به پیامبرشان دچار توهم می‌شدند که به جهنم نمی‌روند، گفت: بنابر آیات قران این تنها صرفا آرزوی خیالی این افراد است، چراکه بین انسان‌ها و پروردگار هیچ قرابتی به جز اطاعت محض وجود ندارد و هیچ کس در عالم بدون اطاعت خداوند، نجات پیدا نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه بین ما و خداوند طاعت و عبادت مطرح است، عنوان کرد: صرف تعظیم برخی از شعائر الزامی بر نجات پیدا کردن انسان نیست.

وی با اشاره به آیات و روایات به تشریح قواعد دینداری پرداخت و گفت: اولین قاعده دینداری یقین و اخلاص در یقین و باور قلبی به آموزه‌های دینی است.

امام جمعه همدان افزود: در روایتی نقل شده که گاهی انسان در مسیر حق قرار دارد، اما از ته دل نسبت به آن حق شک دارد و لذا شخص بهره‌ای از این دفاع و حضور در مسیر حق را نمی‌برد.

وی با بیان اینکه یقین در مقابل شک قرار دارد عنوان کرد: همه ما باید سعی کنیم همانند علی(ع) به چنان یقینی برسیم که فرمود، اگر همه پرده‌ها هم کنار برود اعتقادات من زیاد و کم نمی‌شود.

شعبانی با تاکید بر اینکه امیرالمومنین(ع) در مسیر جنگ و در میدان، زمانی که بسیاری از افراد دست‌ها و شمشیرهایشان لرزید، به صورت استوار ایستاد، گفت: غیر از انسان که در عبدالله بودن خود دارای اختیار است و می‌تواند عبد خدا باشد یا عبد شیطان، تمام نظام هستی عبدالله هستند.

وی با بیان اینکه مکانیزم هستی بر محور عبودیت و حرکت به سمت خدا قرار داده شده است، اظهار داشت: انسان حرکت قهری به سمت خدا دارد، اما در جنبه اختیار این اجازه به او داده شده و حق تکوینی دارد که از این کار تخلف کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه بنا به فرمایش امام علی(ع) کم‌ترین چیزی که خداوند در عالم توزیع کرده یقین است، مطرح کرد: انسان باید برای رسیدن به این باورها تلاش کند و آن را تقویت کند و ماه رمضان فرصتی بی‌نظیر برای تحقق این مسئله است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، خاطرنشان کرد: شهید مطهری در طول عمر خود در عرصه تحقق این باورها و یقین‌ها در جامعه حرکت کرد و تلاش بسیاری داشت.

شعبانی با بیان اینکه بنا به روایتی از امام صادق(ع) علامات یقین این است که انسان به این باور برسد هیچ قدرتی جز خدا وجود ندارد گفت: اینکه «ابرقدرت خداست»، نیاز به باور عمیق و قلبی دارد و صرفا نه در حرف که در مقام عمل و در عرصه سیاست و مدیریت اجتماعی فرد باید به این باور برسد که لاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم.

وی با بیان اینکه در نگاه کسی به پروردگار یقین دارد هیچ مبدا قدرت و ابرقدرتی جز پروردگار وجود ندارد گفت: همانند اوایل انقلاب که حضرت امام(ره) خطاب به عده‌ای فرمودند «شما از آمریکا می‌ترسید»، امروز نیز برخی از مسئولان از آمریکا می‌ترسند، البته این ترس را در مقام عمل نشان می‌دهند و به زبان نمی‌آورند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه به همین دلیل بود حضرت علی(ع) در جنگ صفین اجازه نداد ابوموسی اشعری به مذاکره برود، چراکه می‌دانست او فرد ترسویی است و نمی‌توان به او اطمینان کرد گفت: یکی از علامت‌های انسان اهل یقین، این است که اهل باج دادن به دشمن نیست، امروز باید عملکرد بعضی از مسئولان را نسبت به عملکرد امیرالمومنین(ع) بسنجیم و آن را تحلیل کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه گاهی از اوقات استقامت بر امر خداوند اقامه نماز است، اضافه کرد: گاهی خیلی از کسانی که دچار خطاهای فاحش راهبردی در عرصه دیپلماسی و اجتماعی می‌شوند، استقامت بر امر خدا به معنای نماز هم دارند، در حالی که استقامت بر امر خدا دارای معنای وسیع‌تری است.

امام جمعه همدان در ادامه یکی از قواعد و پایه‌های دینداری را خیرخواه بودن نسبت به جامعه اسلامی برشمرد و گفت: خیرخواه بودن برای جامعه اسلامی، تنها کمک‌های مومنانه نیست که البته اجرای این رزمایش و گره گشایی از جامعه نیز جزو پایه‌های استوار دینداری است، اما یکی از مصادیق خیرخواهی در شرایط فعلی، مشارکت در انتخابات است.

وی با تاکید بر اینکه این حرف سیاسی نیست و مشارکت حداکثری تقویت‌کننده منافع و مصالح جامعه است، مطرح کرد: فعالیت در عرصه مشارکت حداکثری به این معنی که به تنهایی در انتخابات حضور داشته باشیم نیست، بلکه باید نسبت به دعوت دیگران نیز اقدامات لازم را انجام دهیم.

شعبانی در ادامه با گرامیداشت یاد سردار سلیمانی، اظهار کرد: شهید سلیمانی مرد میدانی بود که هیچگاه در هدفش دچار تردید و شک نشد و با مقاومت و استقامت و با حضور در میدان زمینه را برای دیپلماسی فراهم کرد.

وی تصریح کرد: با این که مردان میدان و مدافعان حرم، میدان را به نحوی طراحی کردند که تقویت‌کننده دستگاه دیپلماسی باشد، اما خط مقدم دیپلماسی، با خطاهای سیاسی و راهبردی نتوانستند از این فرصت استفاده کند.

امام جمعه همدان با اشاره به نظریه یکی از سیاستمداران آمریکایی، ابراز کرد: بنا بر نظر این فرد، حفظ ابرقدرتی آمریکا وابسته به کنترل خاورمیانه است؛ اینجاست که مشخص می‌شود به چه دلیل دشمن از جبهه مقاومت می‌ترسد، چرا که مردان میدان تهدیدی برای آمریکا هستند.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول