اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مهریز 10 هزار و 800 سفیر سلامت دانش‌آموزی دارد

سرپرست شبکه بهداشت مهریز شعار امسال هفته سلامت را «ساخت جهانی عادل تر و سالم تر» دانست و گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۸۰۰ سفیر سلامت دانش آموزی در شهرستان مهریز مشغول فعالیت هستند.

مهریز 10 هزار و 800 سفیر سلامت دانش‌آموزی دارد

دکتر علیرضا پورمازار درگفت و گو با خبرنگار فارس از مهریز با تبریک فرا رسیدن هفته سلامت، اظهار کرد: شعار امسال این هفته «ساخت جهانی عادل تر و سالم تر» است که سعی شده با نامگذاری روزهای مختلف از جمله، همراهی با مدافعان سلامت، مشارکت اجتماعی، همدلی و وفاق ملی، پیوند نهادهای مذهبی و نظام سلامت، ارتقای نظام بهداشتی، رسانه ها، آموزش و فرهنگ سازی، تحقق شعار سال، مشارکت بین بخشی و مسئولیت اجتماعی، تا پایان سال به این مهم برسیم.   

وی افزود: جشنواره غذای سالم هرماه یکبار با موضوع هوای پاک، پیشگیری از سرطان، کنترل خشم ، در ایام عید با موضوع کرونا و در هفته سلامت با عنوان غذای سالم برگزاری می شود. 

سرپرست شبکه بهداشت مهریز با اشاره به این‌که جشنواره غذای سالم به صورت مجاز در گروه سفیران سلامت برگزار می‌شود، گفت: به ۲۰ نفر از دانش آموزان مهریزی برگزیده این جشنواره همزمان با هفته سلامت جوایزی اهدا می شود. 

پورمازار با بیان این‌که شهرستان مهریز ۱۰ هزار و ۸۰۰ سفیر سلامت دارد تصریح کرد: سفیران سلامت مهریز دانش آموزانی هستند که با هدف افزایش حس مسئولیت اجتماعی مشکلات مرتبط با بهداشت و سلامت دانش آموزان رو به شبکه‌های بهداشت و درمان گزارش می‌دهند. 

وی برگزاری جشنواره تهیه غذای سالم به صورت مجازی را از جمله برنامه‌های هفته سلامت در شهرستان مهریز دانست و خاطرنشان کرد: سفیران سلامت محله از افراد علاقمند، توانمند و مورد اعتماد محله انتخاب می شوند و حداقل ۲۰ نفر از خانوار محله خود را پوشش می دهند. 

سرپرست شبکه بهداشت مهریز به دیگر برنامه‌های هفته سلامت اشاره کرد و گفت: پزشکان شبکه بهداشت و درمان مهریز از ساعت ۲۰:۳۰ لغایت ۲۴ در گروه های مجازی سفیران سلامت به سوالات  همشهریان در خصوص روزه و کرونا پاسخگو هستند.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول