اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

لزوم شناخت و آشنایی با حکمت روزه/ شهید مطهری خدمات دینی فراوانی داشت

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ما باید با حکم و حکمت روزه آشنا شویم، نباید به حکم فقط قناعت کنیم و باید با حکمت آنها آشنا شویم این نمادی است برای اینکه ریاضت‌ها انسان را به ضیافت‌ها می‌رساند.

لزوم شناخت و آشنایی با حکمت روزه/ شهید مطهری خدمات دینی فراوانی داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از مقام شامخ استاد شهید مطهری، اساتید حوزه علمیه کوتنا و استاد شاخص حوزه علمیه مازندران آیت‌الله حاج شیخ علی فقیهی، با تبریک ماه رمضان، ولادت امام حسن مجتبی (ع) و هفته معلم اظهار کرد: امید است که همه ما شهید مطهری را الگو قرار دهیم، اخلاص، تلاش، علم، خستگی‌ناپذیری، تقوا، دینداری، دردمندی، آسیب‌شناسی از اوضاع و احوال جامعه از صفات و اقدامات او بوده است.

وی با بیان اینکه شهید مطهری، برای خدمات دینی و زحمات فراوانی کشید، گفت: ما الان از نتیجه زحمات وی استفاده می‌کنیم همه آثارش خوب است و به فرموده امام راحل، جوانان با آنها آشنا شوند و مطالعه کنند، جوانی که با کتاب‌های مطهری آشنا و مسلمان شود دچار برخی آسیب‌ها نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه این ماه، ماه روزه است روزه یک پیکره ظاهری دارد، بیان کرد: ما باید از خیلی چیزها روزه داشته باشیم تا به کمالات برسیم اگر ریاضت از آن لذت‌ها و شهوات نداشته باشیم از بسیاری از ضیافت‌ها هم محروم خواهیم بود.

لایینی با اشاره به اینکه روزه، ریاضت و مقدمه برای ضیافت است، یادآور شد: ما باید با حکم و حکمت روزه آشنا شویم، نباید به حکم فقط قناعت کنیم و باید با حکمت آنها آشنا شویم این نمادی است برای اینکه ریاضت‌ها انسان را به ضیافت‌ها می‌رساند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم به ضیافت‌الله در آخرت برسیم باید مرارت‌های دنیا را تحمل کنیم، باید صبر کنیم ریاضت بکشیم، اگر لذایذ را ترک نکنیم به توفیق و ریاضت نمی‌رسیم، اگر مناسک را در ظاهر ببینیم چندان سیرابی در آن وجود نخواهد داشت، عمق و باطن ندارد، به حکمت‌ها توجه کنیم، این نماز و روزه نمادی برای بسیاری از اهداف و غایات است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول