اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

لرستان به لحاظ بیماری کرونا در وضعیت مطلوبی نیست/ آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیکی را داریم

استاندار لرستان گفت: استان به لحاظ بیماری کرونا در وضعیت مطلوبی نیست و همچنان باید مراقبت‌ها برای عبور از پیک فعلی وجود داشته باشد.

لرستان به لحاظ بیماری کرونا در وضعیت مطلوبی نیست/ آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیکی را داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، دومین جلسه شورای اداری لرستان و ستاد استانی مقابله با کرونا به ریاست استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار، مدیران و اعضای ستاد به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد. 

رئیس‌ شورای اداری استان در حاشیه این جلسه گفت: لرستان به لحاظ بیماری کرونا در وضعیت مطلوبی نیست و همچنان باید مراقبت‌ها برای عبور از پیک فعلی وجود داشته باشد.

سید موسی خادمی با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته هندی در همسایگان شرقی کشور، اظهار داشت: این ویروس به مراتب از سایر ویروس‌های شناخته شده کرونا خطرناک‌تر است و باید تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود آن اندیشیده شود.

وی ابراز امیدواری کرد واکسیناسیون در کشور با سرعت و شدت بیشتری انجام شود، ضمن اینکه در استان باید آمادگی برای مقابله با این ویروس جدید، در صورت ورود آن حفظ شود و مراکز درمانی به خوبی برای مهار آن تجهیز شوند.

استاندار لرستان در ادامه با برگزاری جلسه شورای اداری به تشریح وضعیت استان پرداخت و بیان داشت: در بحث بودجه مقرر شد دستگاه‌های اجرایی نسبت به پیگیری ردیف‌های متفرقه و متمرکز بودجه در وزارتخانه‌های متبوع اقدام کرده و سهم استان را در این رابطه دریافت کنند، لازم به ذکر است در بودجه فرصت‌های نهفته‌ای وجود دارد که باید شناسایی و جذب استان شوند.

خادمی خاطرنشان کرد: به منظور عمل به شعار سال، دستگاه‌های اجرایی باید پیشنهادات و راهکارهای خود را ارائه داده تا با تدوین آنها بتوان برنامه استان را برای سال جاری اجرایی کرد.

وی همچنین از انتخابات آینده به عنوان یکی از رخدادهای مهم سیاسی کشور و استان یاد کرد و گفت: گزارشات درباره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از افزایش تعداد ثبت نام کنندگان در استان به نسبت دوره‌های قبل حکایت دارد و حتی این آمار در مقایسه با کشور افزایش داشته است که امیدواریم این روند افزایشی را در بحث مشارکت در انتخابات نیز حفظ کنیم.

استاندار لرستان تصریح کرد: با توجه به وجود دستگاه‌های الکترونیکی در استان، آمادگی برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی را داریم که این امر مستلزم کسب تکلیف از مرکز است.

خادمی خشکسالی بوجود آمده را یکی از اتفاقات نامطلوب در استان دانست و تصریح کرد: مدت زیادی از آخرین بارندگی در استان می‌گذرد که این موضوع منجر به وقوع خشکسالی در استان می‌شود و باید راهکارها برای جلوگیری از خسارات بیشتر به خصوص در بخش کشاورزی اجرایی شود.

تاکید کرد: با توجه به احتمال خشکسالی در مراتع و جنگل‌های سطح استان دستگاه‌های اجرایی ذیربط باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی های احتمالی در طبیعت به خوبی اجرایی کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول