اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

توزیع غذای گرم بین مردم مرزنشین گنبدکاووس

فرمانده هنگ مرزی اترک گنبدکاووس گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی مردم به ویژه مردم مناطق محروم و مرزنشین تعداد یک‌هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم در روستاهای نوار مرزی توزیع شد.

توزیع غذای گرم بین مردم مرزنشین گنبدکاووس

محمدباقر نجفی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: یکی از برنامه های هنگ مرزی اترک ویزیت رایگان در مناطق مرزی در مناسبت‌های مختلف بوده که با توجه به همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا این فعالیت در دستور ویژه قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشکان طی چندین مرحله در پاسگاه‌های مرزی و روستاهای نوار مرزی حضور یافته و با کمک هلال احمر اقدام به ویزیت رایگان، تب‌سنجی، غربالگری، مشاوره رایگان و پالایش سلامت کردند.
فرمانده هنگ مرزی اترک شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا  در این مدت چندین مرحله ماسک، محلول‌های ضدعفونی کننده در قالب بسته‌های بهداشتی بین مردمان محروم نوار مرزی و پاسگاه‌های مرزی توزیع شده است.

* استقرار ۲ پزشک در شهر اینچه‌برون و روستای داشلی‌برون برای مراجعه بیماران در صورت وجود علائم بیماری کرونا/ حدود ۳۰۰ لیتر انواع مشروبات الکلی دست‌ساز، ۱۷۴ بطری و ۵۹۲ قوطی مشروبات الکلی در راستای مبارزه با کالای قاچاق کشف و ضبط شد
وی ادامه داد: آموزش مردم این مناطق در راستای پیشگیری از بیماری کرونا در دستور کار بوده و در راستای مبارزه با این بیماری دو پزشک در شهر اینچه‌برون و روستای داشلی‌برون مستقر شده تا مردم در صورت وجود علائم بیماری به این پزشکان مراجعه کنند.
نجفی‌نژاد از ویزیت رایگان در هفته سلامت خبر داد و گفت: به‌مناسبت هفته سلامت ویزیت و دارو رایگان در دستور کار قرار دارد و پزشکان در این هفته در روستاها و مناطق مرزی حضور خواهند یافت.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در راستای مبارزه با کالای قاچاق حدود ۳۰۰ لیتر انواع مشروبات الکلی دست‌ساز، ۱۷۴ بطری و ۵۹۲ قوطی مشروبات الکلی کشف و ضبط شد.
فرمانده هنگ مرزی اترک گنبدکاووس خاطرنشان کرد: تا پایان ریشه‌کنی کرونا مرزبانی در کنار مرزبانان اصلی که همان مردم مرزنشین بوده و حافظ امنیت مرزها هستند خواهد بود و کمک‌های بهداشتی و معیشتی به این مناطق محروم ادامه دارد.
انتهای پیام/۲۳۰۷/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول