اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

فارس من|تجمیع دانشگاه صنعتی هویزه با هدف ارتقاء شاخص‌ها صورت گرفت

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه الحاق دانشگاه صنعتی هویزه به دانشگاه شهید چمران اهوازبه نفع آن است، گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی مؤسسات آموزش عالی در حال توسعه ادغام آن‌ها سبب می‌شود از ظرفیت دانشگاه‌های معین استان به منظور ارتقاء شاخص‌های خود بهره ببرند.

فارس من|تجمیع دانشگاه صنعتی هویزه با هدف ارتقاء شاخص‌ها صورت گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سامانه «فارس من»  هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی  شده است و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

« مخالفت با تجمیع و پردیس شدن دانشگاه صنعتی شهدای هویزه» یکی از عناوینی بود که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من به ثبت رسید که موضوع را پیگیری کردیم.

غلامرضا خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: طرح الحاق دانشگاه‌های کوچک به دانشگاه‌های بزرگ در راستای اجرای مصوبه‌ سال 1394 شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبات ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور و سند راهبردی آموزش عالی در برنامه ششم توسعه است.

وی افزود:و به منظور ارتقاء کیفی، تعیین و تثبیت برنامه‌های کمی، مأموریت‌‌گرایی دانشگاه‌ها، متناسب‌سازی رشته‌ها با نیازها، استفاده بهینه از منابع، به اجرا درآمده است.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در این طرح  با توجه به محدودیت منابع مالی مؤسسات آموزش عالی در حال توسعه امکان دستیابی به شاخص‌های لازم را ندارند به همین دلیل با ادغام آن‌ها از ظرفیت دانشگاه‌های معین استان به منظور ارتقاء شاخص‌های خود بهره می‌برند.

خواجه بیان کرد: تعداد رشته‌ها، نسبت استاد به دانشجو، زیرساخت‌های فیزیکی، فضاهای آموزشی، کیفیت علمی و میزان نیاز منطقه، استان و کشور به این مؤسسات از جمله ملاک‌هایی هستند که در طرح الحاق دانشگاه‌های کوچک به دانشگاه‌های معین مورد توجه قرار گرفته است.

وی عنوان کرد:  هدف از اجرای طرح الحاق دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در حال توسعه نه تنها حذف یا تعطیل کردن مجموعه دانشگاهی نیست بلکه هدف اصلی ارتقاء کیفی این مؤسسات با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌های معین است.

خواجه با تاکید بر اینکه الحاق دانشگاه صنعتی هویزه به دانشگاه شهید چمران اهواز قطعاً به نفع آن مجموعه خواهد بود، گفت:  دانشگاه شهید چمران اهواز با تهیه و تدوین برنامه‌ راهبری پردیس صنعتی شهدای هویزه، با توجه به ظرفیت‌های موجود منطقه برنامه‌ریزی خواهد کرد.

وی افزود: الحاق دانشگاه هویزه  به دانشگاه شهید چمران اهواز به معنی تعطیلی آن یا تعدیل نیروی انسانی این مجموعه نیست و اعضای هیئت علمی و کارکنان هم‌چنان در این مجموعه به اشتغال ادامه خواهند داد.

خواجه بیان کرد: پردیس صنعتی شهدای هویزه با گذشت بیش از 12 سال از عمر آن حتی یک مترمربع فضای آموزش، آزمایشگاهی، کارگاهی، ورزشی و خوابگاهی ملکی در اختیار ندارد.

وی عنوان کرد: به طور حتم چنانچه از ابتدای تأسیس این مجموعه تحت پوشش دانشگاه شهید چمران اهواز قرار می‌گرفت تاکنون همانند دیگر واحدهای اقماری دانشگاه در شوشتر و شوش حداقل زیرساخت‌های لازم برای آن تأمین شده بود.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول