اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

خشکسالی تولید گوشت در لرستان را 25 درصد کاهش می‌دهد

مدیر کل امور عشایری لرستان گفت: امسال پیش‌بینی شده بود که 12 هزار تن گوشت قرمز در لرستان تولید شود اما بر اساس شرایط موجود پیش بینی‌ می‌شود که تولید گوشت قرمز در لرستان 25 درصد یعنی به مقدار سه هزار تن کاهش پیدا کند.

خشکسالی تولید گوشت در لرستان را 25 درصد کاهش می‌دهد

سید ضیا موسوی نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: باتوجه به شرایط اقلیمی واینکه کشور ایران در منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده خشکسالی در ایران امری طبیعی است وهمیشه باید آمادگی مقابله با خشکسالی وجود داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه مقابله باخشکسالی درمقابل سایر بلایای طبیعی بسیارسخت و دشوارتر است، افزود: باتوجه به میزان بارندگی نسبت به سال آبی گذشته وبلندمدت وعدم پراکنش مناسب بارندگی درکشور به خصوص دراستان لرستان که بارندگی حدود 40 درصد کاهش داشته است و ما در این تاریخ با خشکسالی زود هنگام مواجه شده‌ایم.

مدیر کل امور عشایری لرستان بیان کرد: رشد مراتع ییلاقی ازهمان ابتدای رویش به دلیل عدم بارندگی متوقف شده و در حال حاضر مراتع بسیار فقیر و قابل چرای دام عشایر در شرایط خیلی ضعیف قراردارد و اگر چاره اساسی برای دامداران بخصوص دام عشایر که بیش از 60 درصد نیاز آن‌ها در سال وابسته به مراتع است اندیشیده نشود دام عشایر خسارت جدی خواهد دید.

 

موسوی نیا با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی شده بود که 12 هزار تن گوشت قرمز در لرستان تولید شود، تصریح کرد: بر اساس شرایط موجود پیش بینی‌ می‌شود که تولید گوشت قرمز در لرستان 25 درصد یعنی به مقدار سه هزار تن کاهش پیدا کند.

 

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که بخواهیم مانع کاهش تولید گوشت در لرستان شویم بایستی 80 هزار تن جو دامی و کنسانتره دامی به ارزش 320 میلیارد تومان باید برای آنان تامین شود.

انتهای پیام/85020

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول