اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

خشکسالی امسال معیشت 130 هزار خانوار لرستانی را تحت تاثیر قرارمی‌دهد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان گفت: در لرستان 130 هزار خانوار در حوزه دامی، کشاورزی و باغی فعالیت می‌کنند که خشک‌سالی امسال معیشت تمام این افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین 195 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به کشت گندم دیم اختصاص دارد، و در صورتیکه در روزهای آینده شاهد بارش باران در لرستان نباشیم میزان برداشت از این مزارع به صفر خواهد رسید.

خشکسالی امسال معیشت 130 هزار خانوار لرستانی را تحت تاثیر قرارمی‌دهد

جواد صالحیان امروز در گفت‌وگوبا خبرنگار فارس اظهار داشت: امسال بر اساس آمار سازمان هواشناسی نسبت به سال گذشته شاهد کاهش 40 درصدی بارندگی‌ها در لرستان بوده‌ایم و با توجه به اینکه بیشتر حجم کشاورزی در لرستان دیم بوده این موضوع  نشان دهنده وارد شدن خسارت جبران ناپذیر به بخش کشاورزی لرستان است.

وی با بیان اینکه 195 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به کشت گندم دیم اختصاص دارد، افزود: در صورتیکه در روزهای آینده شاهد بارش باران در لرستان نباشیم میزان برداشت از این مزارع به صفر خواهد رسید این در حالی است که سال گذشته از 460 هزار تن گندم تولید شده در لرستان 270 هزار هکتار مختص به زمین‌های دیم بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان  بیان کرد: علاوه بر محصول گندم در لرستان شاهد کشت 116 هزار هکتار جو دیم، بین 80 تا 90 هزار هکتار نخود و 15 هزار هکتار عدس دیم هستیم که وجود خشکسالی باعث نابودی تمامی این محصولات می‌شود.

صالحیان با اشاره به اینکه این خشک سالی علاوه بر نابودی کشت‌های دیم به کشت‌های آبی نیز آسیب جدی وارد می‌کند، تصریح کرد: به علت خشک‌سالی دیگر امسال شاهد کشت بهاره در لرستان نخواهیم بود همچنین میزان کشت برنج نیز در لرستان به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: فعلا تصمیمی در مورد کمک به کشاورزان در استان و کشور گرفته نشده است اما به دنبال این هستیم که با تهیه تانکر و لوله‌های کشاورزی حداقل از نابودی باغ‌های استان جلوگیری کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در لرستان 130 هزار خانوار در حوزه دامی، کشاورزی و باغی فعالیت می‌کنند که این خشک‌سالی معیشت تمام این افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/85020

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول