اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ائمه جمعه در بیان مشکلات مردم هراس ندارند/پیگیر راه‌اندازی بنیاد علوی چاروسا می‌شوم

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ائمه جمعه استان برای برطرف کردن مشکلات مردم ذره‌ای هراس ندارند.

ائمه جمعه در بیان مشکلات مردم هراس ندارند/پیگیر راه‌اندازی بنیاد علوی چاروسا می‌شوم

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویرحامد با حضور در شهر قلعه رئیسی به عنوان اولین سفر خود پس از انتصاب به این عنوان با اعضای ستاد نماز جمعه شهر قلعه رئیسی دیدار کرد.

در این دیدار که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، حجت‌الاسلام عبودی با تقدیر از برگزار کنندگان این نشست جلسات برگزاری نماز جمعه قلعه رئیسی را یکی از منظم ترین ستادهای نماز جمعه استان دانست.

در این نشست حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی ضمن خیر مقدم به رئیس دفترشورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان از زحمات چند ساله رئیس سابق شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان حجت الاسلام پناهی عنوان کرد: تلاش و حمایت حجت الاسلام پناهی بی نظیر بود و حمایت از ائمه جمعه را در دستور کار داشت.

خطیب جمعه قلعه رئیسی مردم چاروسا را مردمی با فرهنگ دانست و گفت: مردم چاروسا مردمی با فرهنگ هستند که نشانه آن وجود و ساخت بیش از 60 مسجد در این منطقه است که نشانه از ولایت‌مدار بودن آنهاست.

صلواتی حضور مردم و جوانان این بخش در مساجد و حسینیه ها و مراسمات دینی را بی نظیر دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا بعد از شرایط این روزهای کرونایی مجدد برای حضور جوانان و مردم به مساجد همه کمک و همت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مردم و به خصوص جوانان برای برپایی نماز جمعه در این شهر تلاش و همت والایی دارند تصریح کرد: قریب به 9سال خدمت به این مردم شهادت می دهم که افرادی بودند که تمام توان و تلاش خود را با دست خالی برای موفقیت و برگزاری باشکوه نماز جمعه در این شهر به کار گماردند.

خطیب جمعه قلعه رئیسی نبود دفتر نماز جمعه را یکی از مشکلات مهم ستاد دانست و اظهار داشت: ارباب رجوع زیاد و نبود دفتر مناسب در این شهر مشکلی است که نیازمند است برای ساخت و تکمیل آن تلاش بی وقفه باشد که همه تلاش کنند تا مشکل دفتر در این شهر برای امام جمعه برطرف شود و همچنین این روزها مهمترین مشکل تکمیل مصلای نماز جمعه شهر قلعه رئیسی نبود فرش مناسب است که امیدواریم با تلاش و رایزنی مشکل فرش مصلای محمد رسول الله این شهر برظرف شود.

در ادامه هر یک از اعضای ستاد نماز جمعه به بیان نظرات خود پرداختند که توجه و مدیریت اعتبارات فرهنگی در استان، راه اندازی نمایندگی سازمان تبلیغات اسلامی، پیگیری بنیاد علوی از طریق برگزاری نماز جمعه به صورت آنلاینی، تقدیر از تلاش امام جمعه قلعه رئیسی، حمایت ائمه جمعه استان برای پیگیری مشکلات مردم و توجه به نیروهای انقلابی از مهمترین صحبت های اعضای ستاد نماز جمعه این شهر بود.

حجت الاسلام عبودی رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان هم در این نشست با تقدیر از برگزارکنندگان، صلواتی را یک نیروی انقلابی دانست و تاکید کرد: دغدغه‌مندی صلواتی را در چند سال گذشته به عنوان یک امام جمعه مشاهده کردم و هیچ گاه در تمامی جلسات ندیدم از خواسته های شخصی صحبت کند.

وی با بیان اینکه اعتقاد دارم که نماز جمعه در هر منطقه که دایر شد سبب خیرات و ثمراتی بود: جایگاه نماز جمعه در نظام جمهوری و اسلام از جایگاه والایی برخوردار است و اینجا تقدیر از یک فرد نیست چرا که جایگاه نماز جمعه در این بخش با وجود صلواتی و برنامه های آن در سطح استان بی نظیر است.

عبودی وجود بنیاد علوی در این منطقه را بسیار مهم دانست و یادآور شد: در زمینه راه اندازی این بنیاد در این منطقه محروم تمام تلاش و پیگیری خود را کردم و حتی اگر نیاز باشد با نماینده ولی فقیه در استان هم در میان خواهم گذاشت چرا که این بنیاد می تواند کمک خوبی برای محرومیت زدایی کند.

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان ظرفیت روحانیت در منطقه چاروسا از سوی جوانان این منطقه بسیار بالا دانست که وجود حوزه علمیه در این منطقه نیاز است و در کمیسیون پیگیری خواهم کرد.

وی تاکید کرد: توجه به نیروهای انقلابی برای ائمه جمعه یک اصل است و به این معنا نیست که مردم را کنار بگذاریم چرا که نهاد نماز جمعه یک نهاد مردم محور است و ما نسبت به مردم نوکری هم می کنیم و افتخار می کنیم 

وی تصریح کرد: با تعطیلی نمازهای جمعه مخالفم اما وقتی وضعیت به قرمز و نارنجی برسد دیگه باید حرف حضرت آقا زمین نماند و باید عمل کنیم.

عبودی در خصوص بیان مشکلات از زبان ائمه جمعه که یک اولویت است و باید ذره ای کوتاهی نکنند یادآور شد: بیان مشکلات مردم از سوی ائمه جمعه یک اولویت است و ذره‌ای در بیان مشکلات مردم کوتاهی نمی‌کنیم اما این راه یک مسیری دارد که ابتدا به مسئولش گفته شود و سپس اگر رعایت و اجرا نکرد از تریبون ها اعلام شود و هیچ گونه وابستگی به مدیران نداریم و ترسی نداریم و مدیران را با توجه به جایگاهشان حرمت می گذاریم اما اگر کم کاری کنند فریاد می زنیم.

وی با بیان اینکه مردم در این نظام حق دارند و باید حق ادا شود در ادامه به موضوع انتخابات اشاره و بیان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات باید یک اصل قرار بگیرد و این انتخابات برای نظام یک انتخابات بسیار مهم و تاثیرگذار است که باید همه به میدان بیایم و برای حضور مردم سنگ تمام بگذاریم و برای انتخاب فرد اصلح و کسی که بتواند مشکلات فعلی مردم را برطرف و پیگیری کند تلاش کنیم.

در ادامه بازدیدی از مصلای نماز جمعه قلعه رئیسی شد و بر اتمام مصلای و دفتر امام جمعه تاکید کردند.

انتهای پیام/82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول