اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست اوکراین از غرب برای تجهیزات نظامی جهت تقابل با روسیه

وزیر خارجه اوکراین با درخواست از آمریکا برای ارائه تجهیزات جنگ الکترونیک به این کشور برای تقابل با روسیه، از اتحادیه اروپا نیز خواست تحریم‌هایی از جمله قطع دسترسی به سوئیفت را علیه مسکو اعمال نماید.

درخواست اوکراین از غرب برای تجهیزات نظامی جهت تقابل با روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین از همتای آمریکایی خود خواست تا از کی‌یف برای دستیابی به تجهیزات جنگ الکترونیکی برای مقابله با روسیه حمایت کند.

کولبا در مصاحبه با خبرگزاری «رویترز»،  از اتحادیه اروپا خواست که از دسترسی روسیه به سیستم بین‌المللی انتقال بین بانکی «سوئیفت» جلوگیری کند.

وی با درخواست از متحدان غربی اوکراین برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه، گفت با اینکه کی‌یف اطلاعات جدیدی درباره تصمیم روسیه برای انجام اقدام نظامی جدید علیه اوکراین ندارد اما مهم است که کشورهای غربی برای جلوگیری از آن عمل کنند.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه اوکراین افزود: «از واشنگتن خواسته‌ام تا ابرازهای قدرتمند جنگ الکترونیک را به ما ارائه کند تا با توانمندی‌های رویسه برای مختل کردن ارتباطات‌مان مقابله کنیم».

به نوشته رویترز، کولبا همچنین افشا کرد که در دیداری که با وزرای خارجه اتحادیه اروپا داشته، از آنها خواسته به عنوان بسته تحریمی جدید علیه روسیه در صورت افزایش تنش‌ها، دسترسی این کشور به سیستم سوئیفت را قطع کنند.

اوکراینی‌ها در روزهای گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند.

کی‌یف چندی پیش کمک‌ نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک‌های ضد تانک دریافت کرده و مشغول انباشت آنها در نزدیکی مرز روسیه است.

بامداد امروز همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ادعای اینکه روسیه مشغول تهدید امنیت و ثبات در اروپاست، مدعی شد با اقدامات این کشور مقابله خواهند کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول