اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

بازدید رئیس سازمان بسیج مستضعفین از پروژه 1000 واحدی مسکن محرومین حاشیه چابهار

رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز ضمن بازدید از منطقه زاغه نشین میرآباد چابهار، از پروژه 1000 واحدی ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی حاشیه چابهار بازدید به عمل آورد.

بازدید رئیس سازمان بسیج مستضعفین از پروژه 1000 واحدی مسکن محرومین حاشیه چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین ظهر امروز چهارشنبه ضمن بازدید از منطقه زاغه نشین میرآباد چابهار، از پروژه 1000 واحدی ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی حاشیه چابهار بازدید به عمل آوردند.

سردار سلیمان در حاشیه این بازدید با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از بدیع ترین اقدامات برای زمینه سازی ظهور حضرت حجت تشکیل جمهوری اسلامی است، اما عده ای داخل کشور می‌خواهند این اتفاق نیافتد و جمهوری اسلامی موفق نشود.

وی افزود این اتفاقاتی که می‌بینید در اطراف چابهار و زابل و زاهدان می‌افتد که استان سیستان و بلوچستان بیشترین حجم حاشیه نشینی را دارد، این همان پدیده ای است که درباره آن با شما صحبت می‌کنم.

سلیمانی با اشاره به تفاوت حاشیه نشینی در دیگر شهر ها با استان سیستان و بلوچستان ادامه داد، چطور ما بپذیریم که این از ویژگی‌های جمهوری اسلامی است، در صورتی که در بیشتر شهر های ما حاشیه نشینی به این حجم که در سیستان و بلوچستان نمود دارد، مشهود نیست؟ این جزو مسیر جمهوری اسلامی نبوده و عده ای می‌خواهند این را به جمهوری اسلامی بچسبانند.

وی در ادامه افزود: ما نمی‌توانیم در برابر این مردم عزیز که از حداقل امکانات هم برخوردار نیستند، بی تفاوت باشیم، ما به عنوان یک مسلمان در قبال این عزیزان احساس مسئولیت می‌کنیم. احساس مسئولیت ما هم از دو جهت است یک جهت اینکه ما مسلمانیم و یک جهت هم اینکه ما مسئول و خدمتگزاریم.

سردار سلیمانی رفع مشکل حاشیه نشینی را نیازمند عزمی جدی دانسته و گفت: می‌توان به راحتی این مشکل که به واقع از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری نیز است را مرتفع کرد، اما متاسفانه برخی از مسئولان این دغدغه و عزم را ندارند.

سردار سلیمانی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود فرمودند که بسیج پاره تن مردم است و هرگز مصالح کشور را فراموش نکنید، ما می‌خواهیم تصمیم بگیریم نه تنها این 1000 واحد، بلکه تمام حاشیه نشینی سیستان و بلوچستان را حل کنیم و تنها از دولت تقاضا داریم که زمین و مجوزات لازم را در اختیار ما قرار دهد تا ما این امر مهم را شروع کنیم.

وی با بیان ویژگی‌های پروژه 1000 واحدی چابهار افزود: این پروژه 1000 واحدی قرار است، یک الگوی انقلابی از مدیریت حاشیه نشینی در تمام پیوست‌های عمرانی، سیاسی، فرهنگی و... باشد.

در انتها سردار سلیمانی از سازمان بسیج سازندگی به عنوان پیمانکار و موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج به عنوان مجری این طرح تشکر و قدردانی کرد.

پروژه 1000 واحدی حاشیه چابهار یکی از پروژه های محرومیت زدایی بسیج بوده که با ایجاد تفاهم نامه‌ای ما بین شرکت بازآفرینی شهری و سازمان بسیج مستضعفین شروع به کار کرده است و شرکت بازآفرینی شهری به عنوان کارفرما، سازمان بسیج سازندگی به عنوان پیمانکار و موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیح به عنوان مجری طرح معرفی شده‌اند.

مساحت کل این پروژه 36 هکتار و مساحت کل واحدهای مسکونی برابر با 60 هزار متر مربع است که امید می‌رود این پروژه تا 6 ماه آینده آماده بهره برداری شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول