اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

اجرای ۲۷ عملیات نجات توسط هلال احمر طی یک ماه گذشته در یزد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر یزد از انجام 27 مورد حادثه و نجات 9 نفر در فروردین ماه سال جاری در این استان خبر داد.

اجرای ۲۷ عملیات نجات توسط هلال احمر طی یک ماه گذشته در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، سید مهدی حسینی پیش از ظهر امروز در جمع برخی خبرنگاران، با بیان این‌که تیم های امداد و نجات هلال احمر استان در آماده باش کامل برای ارائه خدمت هستند، اظهار کرد: در فروردین ماه امسال ۱۱ عملیات جاده‌ای، ۸ مورد خدمات حضوری ، یک مورد آتش سوزی جنگل و مرتع ، چهار مورد خدمات شهری ، یک مورد صنعتی و کارگاهی ، یک مورد طوفان  و ی عملیات کوهستان بوده است.

حسینی افزود: طی این عملیات ها ۱۱۹۵ نفر دچار حادثه شدند که ۵۳ نفر از این افراد در حوادث جاده‌ای، ۹ نفر در خدمات حضوری ، ۲۰ نفر در عملیات آتش سوزی جنگل و مرتع ، ۱۱ نفر در خدمات شهری ، ۱ نفر در صنعتی و کارگاهی ، ۱۱۰۰ نفر در عملیات طوفان و ۱  نفر در عملیات کوهستان از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد ادامه داد: به دنبال این عملیات ۹  نفر نجات یافتند که ۳ نفر آن‌ها به صورت سرپایی و ۶ نفر  به مراکز درمانی توسط آمبولانس هلال احمر انتقال داده شد.

وی گفت: در میان نجات یافتگان 7 نفر در عملیات امداد و نجات جاده‌ای و ۱ نفر در خدمات شهری و 1 نفر در خدمات صنعتی و کارگاهی بودند.

خدمات رسانی ۳۶  تیم به حادثه دیدگان 

حسینی افزود: ۱۳۴ نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در قالب ۳۶  تیم به همراه ۱۶ دستگاه آمبولانس در عملیات‌های امدادی حضور یافتند و نسبت به اجرای سه مورد عملیات رها سازی با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی به خدمت رسانی به حادثه دیدگان پرداختند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان  میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه ( از اطلاع تا حضور در صحنه ) را ۱۱ دقیقه و ۲۷ ثانیه و همچنین مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را  یک ساعت و ۲ دقیقه و ۴۳ ثانیه اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: کلیه پایگاه‌ها در تمام شعب هلال احمر استان آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محور‌های مواصلاتی استان دارند و شماره ۱۱۲نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول