اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

۱.۵ میلیارد بودجه برای خریداری اتومبیل حمل واکسن در قم

فرماندار قم تأمین و خریداری وسیله نقلیه حمل واکسن را در استان، نیازمند ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار اعلام کرد و خواستار همراهی دستگاه های دولتی برای در اختیار گذاشتن وسائل نقلیه در اختیار به امور اجرایی طرح شهید سلیمانی شد.

۱.۵ میلیارد بودجه برای خریداری اتومبیل حمل واکسن در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مرتضی حیدری امروز و در نشست ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به تداوم فعالیت طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی در گام پنجم خود اظهار کرد: این طرح با دستورات جدید آغاز و فعالیت های آن روزآمد شده است تا بتواند پوشش بهتری برای مهار ویروس کرونا داشته باشد.

وی اضافه کرد: انجام بهتر فعالیت ها در طرح محله محور شهید سلیمانی مستلزم همکاری همه نهادها و سازمان های استانی است، بویژه آن که لازم است تا نهادها و دستگاه ها، اتومبیل های در اختیار خود را به این طرح اختصاص دهند و یاریگر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در استان باشند.

وی درباره فعالیت روزبازارها نیز خاطرنشان کرد: روزبازارها باید در شرایط قرمز کرونایی تعطیل باشند، ضمن آن که استقرار پلیس راهور در مسیرهای منتهی به روزبازارهای قم و جریمه دستفروشانی که به قصد حضور در روزبازارها تردد می کنند می تواند به عنوان یک عامل بازدارنده، کارساز باشد.

فرماندار قم سپس به موضوع واکسیناسیون عمومی کرونا توجه داد و گفت: واکسیناسیون کرونا آرام آرام در حال گسترده شدن است و از این رو، جبهه سلامت و بهداشت و درمان کشور باید از هم اکنون به دنبال تجهیز امور و همچنین انجام آموزش های لازم در این زمینه باشد.

حیدری سپس به فقدان وسیله نقلیه مخصوص حمل واکسن در استان اشاره و اضافه کرد: تأمین و خریداری این وسیله به حدود ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار و همچنین کسب مجوّزهای لازم نیاز دارد که باید دید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان این اعتبار لازم را از چه محلی تأمین خواهد کرد، ضمن آن که می توان به کمک های خیرین نیز در این موضوع توجه داشت.

فرماندار قم درباره ضرورت تأمین و خریداری این وسیله نقلیه نیز گفت: قطعا با گسترده تر شدن واکسیناسیون عمومی کرونا در استان بویژه برای واکسیناسیون روستانشینان استان، نیاز به این وسیله، بیش از پیش احساس خواهد شد و از این رو باید از هم اکنون به فکر تهیه آن بود.

و اما رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این نشست درباره این مسئله تصریح کرد: وسیله فعلی حمل واکسن در قم بسیار قدیمی شده، به همین دلیل ضروری است تا اتومبیلی مجهّز از هر ردیف مورد نظر مسؤولان استان، تأمین و خریداری شود.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول