اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کار مردم باید به دست خود مردم سپرده شود

نماینده تهران در مجلس گفت: هر قدر مردم را در فعالیت‌های اجتماعی توانمند کنیم می توانیم امیدوار باشیم ایجاد، توزیع و تنظیم ارائه خدمات اجتماعی سامان بهتری پیدا کند.

کار مردم باید به دست خود مردم سپرده شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مهدی شریفیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از یک بنیاد خیریه در تهران در خصوص لزوم توجه به افزایش امکان فعالیت مجموعه‌های مردمی و مردم‌نهاد گفت: مردم ما نشان داده‌اند در عرصه‌های اجتماعی بسیار فعال هستند و فقط نظام رفتاری مشخص، قوی، کارآمد و بهنجاری باید برای این فعالیت‌ها تدوین شود و به مرور شاهد آن باشیم که علاوه بر تلاش برای کاهش آسیب‌ها و توسعه و پرورش فرصت‌های اجتماعی، خود مردم متولی فعالیت‌های مختلف شوند و دولت و حاکمیت به حداقل اثرگذاری در این زمینه برسد.

وی افزود: الگوهایی که  در زمینه امور اجتماعی فعال هستند باید شناسایی و تکثیر شوند و این یکی از راه‌های مهم ایجاد تحول در نهضت خدمات اجتماعی است و مدل‌هایی است که در آن کار مردم به خودشان واگذار می شود که از اهداف اولیه انقلاب اسلامی ما بوده و باید به آن بیش از پیش پرداخته شود.

رئیس کمیته ساماندهی سازمانهای مردم نهاد و نهادهای حمایتی مجلس ادامه داد: در برهه‌های مختلف ما دیده‌ایم و تجربه کرده‌ایم که در مصادیقی مثل توزیع بسته‌های معیشتی، حمایت از بیماران، آموزش‌های عمومی و تخصصی اجتماعی و علمی، پروژه‌های آبرسانی، امور تامین جهیزیه و در بسیاری از موقعیت‌های بحرانی نیز این شبکه گسترده گروه‌های مردمی بوده‌اند که چه بسا بهتر از نهادها و سازمان‌های حاکمیتی و دولتی مشغول به فعالیت شده‌اند.

شریفیان  تاکید کرد: هر قدر مردم را در فعالیت‌های اجتماعی توانمند کنیم می‌توانیم امیدوار باشیم ایجاد، توزیع و تنظیم ارائه خدمات اجتماعی سامان بهتری پیدا کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی همچنین در جلسه‌ای که با مسئولان این بنیاد که خیریه حضرت رقیه(س) نام داشت، اظهار کرد: همین بدنه فعال اجتماعی که در سطح کشور فعالیت دارد و همه فعالان امور اجتماعی باید نقش فعالتری در حوزه قانون‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان ایفا کنند و می‌توانند در ارائه پیشنهادها و راهکارهای مشارکت هرچه بیشتر در امور قانونی و رفع موانع موجود همراهی بیشتری با مجلس از طریق کمیته ساماندهی سازمانهای مردم نهاد و نهادهای حمایتی مجلس داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول