اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

فلاح: کشتی گیر ایرانی باید جز 3 نفر برتر باشد/کسب سهمیه مهم نیست، در المپیک باید مدال بیاوریم

قهرمان سابق کشتی ایران گفت: اینکه برای المپیک سهمیه کامل بگیریم مهم نیست، باید ورزشکارانی اعزام کنیم که در حد مدال هستند.

فلاح: کشتی گیر ایرانی باید جز 3 نفر برتر باشد/کسب سهمیه مهم  نیست، در المپیک باید مدال بیاوریم

اکبر فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره نتایج آزادکاران کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: انتظار می‌رفت کشتی آزاد قهرمان شود چرا که سالهاست تیم ملی ایران قهرمان شده و ما فراتر از آسیا هستیم. در حال حاضر در کشتی از ۱۲ سهمیه موجود ۱۱ سهمیه کسب شده و تا اینجا خوب عمل کرده‌ایم.

مربی کشتی آزاد درباره اینکه در برخی از اوزان نتیجه حاصل نشد و شاید برخی از مدال‌های نقره و برنز ما می توانست طلا باشد، خاطرنشان کرد: ما در اوزان ۶۰ و ۷۰ کیلوگرم مدال نگرفتیم هرچند دو کشتی‌گیر ما از قهرمانان خوب و جویای نام هستند که باید روی سکو می‌رفتند، حالا بی‌تجربگی بوده یا هر چیزی نمی‌دانم اما کشتی گیری که از ایران انتخاب می‌شود باید جز ۳ نفر برتر باشد.

وی افزود: به عنوان مثلا اگر کشتی‌گیری از روسیه روی سکو نرود فاجعه است، برای ما هم همین طور. ما باید بیشتر دقت کنیم. حالا اینکه کشتی‌گیری مقصر بوده یا فدراسیون یک ورزشکار ناپخته را به مسابقات می‌برد ایرادی است که باید رفع شود.

فلاح درباره پیش بینی‌اش از بازی‌های المپیک توکیو یادآور شد: باید در مسابقات مختلف کشتی‌گیران را اعزام کنیم حالا نمی‌دانم به خاطر بودجه یا به هر دلیلی در مسابقات شرکت نمی‌کنیم و یا تعداد کمی ورزشکار اعزام می‌کنیم. اینکه سهمیه را کامل گرفته‌ایم مهم نیست. در زمان‌های قدیم کره شمالی دو کشتی‌گیر اعزام می‌کرد اما هر دو قهرمان می‌شدند. حریفان ما در حال حاضر از آمریکا و روسیه هستند که در مسابقات قهرمانی آسیا نبودند.

قهرمان سابق جهان یادآور شد: در وزن ۷۴ کیلو سه قهرمان اول دنیا شرکت می‌کنند و ما هم در این وزن کشتی‌گیران خوبی داریم به شرطی که ایرادات گرفته شود ما باید کشتی‌گیرانی را اعزام کنیم که در حد مدال هستند‌. لازم است ورزشکاران ما در میادین مختلف شرکت کنند، مثلا حسن یزدانی باید جایی کشتی‌گیر آمریکایی را گیر می‌آورد و مسابقه می‌داد.

مربی کشتی آزاد ادامه داد: ما این توانایی را داشتیم که تیم سوم خود ما را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کنیم و طلا بگیریم. حتی می‌دانم برخی از کشورها ستاره‌های خود را اعزام نکرده بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول