اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

دستگیری ۹۵ محتکر و کشف ۶۵ میلیارد تومانی کالاهای اساسی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از دستگیری ۹۵ محتکر و کشف ۶۵ میلیارد تومانی انواع کالاهای اساسی خبر داد.

دستگیری ۹۵ محتکر و کشف ۶۵ میلیارد تومانی کالاهای اساسی

 به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف 656 میلیارد ریال انواع کالاهای اساسی و ضروری احتکار شده و دستگیری 95 متهم در اجرای اولین مرحله طرح سراسری تشدید مبارزه با احتکار کالاهای اساسی طی هفته گذشته در کشور خبر داد.

سردار محمدرضا مقیمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان و افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم و همچنین اجرای منویات و تدابیر مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز مدظله العالی مبنی بر مبارزه با احتکار و گران فروشی کالاهای اساسی، اولین طرح سراسری تشدید مبارزه با احتکار کالاهای اساسی به مدت 72 ساعت طی هفته گذشته در سراسر کشور اجرا شد.

وی افزود: در طرح مذکور کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی، با خدمت مضاعف و تلاش های شبانه روزی و اقدامات تخصصی پلیسی محل دپو و نگهداری کالاهای اساسی و ضروری را شناسایی کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: در بازرسی از این انبارها 5 هزار و 560 تن انواع کالای اساسی شامل برنج، خرما، گندم و جو، حبوبات، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، نهاده های دامی، روغن خوراکی، قند و شکر، مرغ و گوشت، کود شیمیایی و سموم دفع آفات نباتی به همراه 51 هزار لیتر مواد شوینده، 53 هزار و 300 قطعه لوازم یدکی خودرو ، 110 حلقه لاستیک و 18 هزار لیتر روغن موتور احتکار شده را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از 656 میلیارد ریال برآورد کردند و در این رابطه 95 نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

وی بیان داشت: مبارزه جدی با این پدیده شوم اقتصادی کمک به توزیع عادلانه کالا در بین مصرف کنندگان و حفظ تعادل عرضه و تقاضا بوده و تاکنون هموطنان عزیز در این راه پلیس امنیت اقتصادی را به خوبی همراهی کرده اند.

سردار مقیمی از هموطنان خواستار شد که در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه فعالیت افراد فرصت طلب و سودجو در زمینه احتکار و قاچاق کالا و ارز، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول