اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

پرهیز از دورهمی‌ها و تجمعات بیشترین سهم در کاهش کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان این‌که همچنان پذیرش بیماران در بیمارستان‌های استان در یک شبانه روز سه رقمی است گفت: بر اساس تجربیات گذشته، پرهیز از دورهمی‌ها و محدود کردن اجتماعات بیشترین سهم را در کاهش کرونا دارد.

پرهیز از دورهمی‌ها و تجمعات بیشترین سهم در کاهش کرونا

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، دکتر ابراهیم سلمانی در جمع خبرنگاران با اشاره از آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان یزد، گفت: بستری‌های مشکوک به کرونا در استان یزد، امروز به ۵۸۵ تن رسیده است 

وی با بیان این‌که در حال حاضر از این تعداد، ۱۰۰ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند، افزود: همچنین در شبانه روز گذشته، ۱۶۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه همچنان استان یزد در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برد، تصریح کرد: نیازمند یک عزم جدی و هماهنگی جهت مقابله با این بیماری هستیم.

سلمانی با اشاره به روند نسبی در بستری‌ها و مراجعات، افزایش ۱۵ درصدی رعایت شیوه‌نامه‌ها، اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان و همراهی مردم و اصناف را از دلایل ثبات نسبی روند بستری‌های مشکوک به کرونا در استان دانست.

وی با بیان این‌که در حال حاضر شهرستان‌های تفت، بهاباد و بافق در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند خاطرنشان کرد: مردم همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت و از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و حضور در سطح شهر جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول