اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

عوارض واکسن آسترازنیکا بسیار نادر است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: واکسن آسترازنیکا در برابر بیماری کرونا درصد ایمنی بالایی ایجاد می‌کند و عوارض آن بسیار نادر است.

عوارض واکسن آسترازنیکا بسیار نادر است

قباد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص عوارض شایعه واکسن آسترازنیکا، اظهار داشت: این واکسن پلتوفورم آدنوویروس شبیه نوع واکسن روسی دارد.

وی واکسن آسترازنیکا جزء واکسن‌های خوب عنوان کرد و افزود: این نوع از واکسن در برابر کرونا درصد ایمنی بالایی ایجاد می‌کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در خصوص عوارض واکسن آسترازنیکا همچون خطر لخته شدن خون، اضافه کرد: عوارض واکسیناسیون در مقایسه با مزایای آن بسیار نادر و ناچیز است، در هر یک‌میلیون نفری که این نوع واکسن را تزریق کنند احتمال دارد چهار نفر مبتلا شوند که با پیگیری و مراقبت مشکلی برای این چهار نفر هم پیش نخواهد آمد.

وی عوارض بیماری کرونا را هزارن برابر بیشتر از عوارض واکسن آسترازنیکا دانست و گفت: برای کادر بهداشت و درمان هم از این نوع واکسن استفاده کرده‌ایم، جای نگرانی برای مردم وجود ندارد؛ افرادی که واکسینه می‌شوند دیگر ناقل ویروس کرونا نیستند.

«آسپرین» داروی پیشگیری از عوارض واکسن آسترازنیکا نیست

محمدی ادامه داد: معمولا بعد از چهار روز از تزریق واکسن، عوارض بروز می‌کند بنابراین توصیه می‌شود افرادی که روز چهارم دچار سردرد و سرگیجه شدید شدند حتما به پزشک مراجعه کنند.

وی در توضیح استفاده از آسپرین در برابر عوارض واکسن آسترازنیکا، تصریح کرد: استفاده از آسپرین برای جلوگیری از عوارض واکسن آسترازنیکا هیچگونه کاربردی ندارد چون مکانیسمی که این لخته ایجاد می‌کند با مکانیسمی که آسپرین جلوگیری می‌کند، کاملا فرق دارد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول